امضای پروتکل احداث نیروگاه بادی ۵۰۰ مگاوات با سرمایه گذار ترکیه‌ای
امضای پروتکل احداث نیروگاه بادی ۵۰۰ مگاوات با سرمایه گذار ترکیه‌ای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه شهرستان، اظهار داشت: رویکرد درون‌زایی در ایجاد تحرک و تحول در بخش‌های مختلف به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، ضمن قدردانی از اقدامات انجام گرفته در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر توسعه شهرستان، اظهار داشت: رویکرد درون‌زایی در ایجاد تحرک و تحول در بخش‌های مختلف به مراتب موثرتر و کارآمد از وابسته بودن و چشم دوختن به منابع و مساعدت‌های بیرونی است.

وی افزود: هر کدام از ظرفیت‌های موجود شهرستان اهر قابلیت لازم برای توسعه شهرستان و حتی استان را دارد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: سرمایه اجتماعی و اتکا مردم به همدیگر حرف اول را در به حرکت آوردن پیشران‌های توسعه می‌زند و نقش دولت در این زمینه باید کوچک‌تر و حضور مردم و بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

 این اقتصاددان با بیان اینکه اتکاء صرف بر منابع مالی دولت تامین هیچ گاه به توسعه پایدار منجر نمی‌شود، افزود: در دو سال گذشته علی‌رغم محدود بودن منابع مالی با اتکا به سرمایه اجتماعی اتفاقات بزرگ و چشمگیری رخ داده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ات مسؤولان محلی شهرستان، از بسیج سازندگی شهرستان خواست نسبت به راه اندازی واحدهای کوچک اقتصادی اقدام کرده و ضمن  حمایت، تسهیلات مورد نیاز را تامین و ارائه کنند.

این مسؤول با انتقاد از کند بودن فرآیند پیگیری و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان، به ماهیت عملکرد این ستاد اشاره و اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به چابکی و سرعت در اقدام و عمل نیاز دارد و یکی از نمودهای عینی اقتصاد مقاومتی تسهیل گری فرایندهای اجرایی و بوروکراتیک و سرعت بخشیدن به اقدامات و وظایف دستگاه‌ها است.

فرماندار شهرستان اهر نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای سند تدبیر توسعه شهرستان و اقتصاد مقاومتی، از تشکیل ۱۲ جلسه برای اجرایی کردن پروژه های سند تدبیر توسعه شهرستان و ۴۰ مصوبه در این زمینه خبر داد.

به گفته عابدی در سال جاری به میزان ۱۰۰۰ تن بذر اصلاح شده خریداری و توزیع شده که این مقدار نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی از پیشرفت ۹۹ درصدی کارخانه مس شهرستان، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره با مشارکت شرکت چینی و ثبت ۲۹۶ درخواست در سامانه بهین یاب در این شهرستان خبر داد و خواستار رفع مشکلات مربوط به بانک‌ها شد.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه گزارش خود به تشکیل شرکت‌های تعاونی چندمنظوره در روستاهای شهرستان اشاره کرد و مشکلات این تعاونی‌ها در زمینه جذب اعتبارات را یادآور و خواستار رفع آنها شد.

عابدی از امضای پروتکل احداث نیروگاه بادی ۵۰۰ مگاواتی با سرمایه گذار ترکیه‌ای در ماه گذشته خبر داد.

به گفته مهندس عابدی همچنین در جلسه‌ای که هفته گذشته در تهران برگزار شد خیرین اهری مقیم تهران متعهد شدند ۲۴ باب مدرسه ۱ تا ۱۲ کلاسی احداث کنند.