هجرت برای حفظ دین و ارزش‌ها یک اصل قرآنی است
هجرت برای حفظ دین و ارزش‌ها یک اصل قرآنی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار رئیس جمعیت قرآن و اهل بیت (ع) آلمان و جمعی از شیعیان ترکیه‌ای مقیم آلمان اظهار کرد: اگر چه دولت و حکومت ترکیه راه خودش را در دنیای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار رئیس جمعیت قرآن و اهل بیت (ع) آلمان و جمعی از شیعیان ترکیه‌ای مقیم آلمان اظهار کرد: اگر چه دولت و حکومت ترکیه راه خودش را در دنیای سیاست دارد اما مردم ایران با مردم ترکیه برادر و علاقه‌مند به هم هستند به خصوص بعد از زمانی‌که حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید شدند این ارتباط و علاقه بیشتر شد.

امام جمعه قم افزود: امروز بین رفتار دولت ترکیه در جهان اسلام و بین رفتار خود مردم ترکیه بسیار فرق است و ما بین این دو تفاوت قائل می‌شویم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: اینکه شما به خاطر حفظ دین، انقلاب و اسلام از کشور ترکیه تبعید و مجبور شدید در کشورهای دیگر زندگی کنید هجرت بسیار ارزشمندی است چرا که به خاطر حفظ دین و ارزش‌های اسلامی این اقدام را انجام داده‌اید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: داستان هجرت برای حفظ دین و ارزش‌های اسلامی در قرآن کریم و تاریخ سابقه فراوانی دارد و هجرت برای حفظ دین و ارزش‌ها یک اصل قرآنی است.

وی افزود: اگر در کشور دیگری زندگی می‌کنید در کنار حفظ دین  مراقب بچه‌ها و نوجوانان خود باشید و کسانی‌که هجرت می‌کنند باید مواظب باشند تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار نگیرند و دین خود را حفظ کنند و اینکه ارتباط با کشور خودشان را قطع نکنند.

امام جمعه قم گفت: مهاجر الی الله باید همیشه آماده جهاد و تلاش در راه خدا باشد و تمام حواسش به امام زمان(عج) معطوف شود.