به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما،به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای امنیتی ترکیه هفتاد نفر از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش را در این کشور بازداشت کردند.  نیروهای امنیتی ترکیه در پی اقدام داعش در زنده سوزاندن سه نظامی ارتش این کشور که در شمال سوریه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما،به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، نیروهای امنیتی ترکیه هفتاد نفر از اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش را در این کشور بازداشت کردند. 

نیروهای امنیتی ترکیه در پی اقدام داعش در زنده سوزاندن سه نظامی ارتش این کشور که در شمال سوریه اسیر شده بودند، هفتاد عضو داعش را در ترکیه بازداشت کرد. 
محمود واثق خبرنگار شبکه المیادین در استانبول گفت: ترکیه در چند جبهه درگیر است. پس از آنکه نیروهای ترکیه ای در نخستین درگیری مستقیم با داعش در شمال سوریه، متحمل ضربه سنگینی در شهر الباب شدند، آنکارا عملیات خود ضد گروه هایی که آنها را تروریستی می خواند، در داخل ترکیه تشدید کرد. در چند روز گذشته هفتاد نفری که سازمان های ترکیه ای، آنها را به وابستگی به داعش متهم می کنند، بازداشت شدند. 
مصطفی سرکان تحلیلگر سیاسی ترکیه ای به المیادین گفت:«بیشتر این گروه ها با طرف هایی در خارج ترکیه به ویژه با سیاست های آمریکا ارتباط دارند. به عنوان مثال فتح الله گولن در آمریکا حضور دارد و از حمایت واشنگتن برخوردار است.» 
در ادامه این گزارش آمده است: بیش از هزار و ششصد نفر هم برای بازجویی به اتهام وابستگی به سازمان فتح الله گولن و حزب کارگران کردستان در یک هفته اخیر بازداشت شدند. پس از تنش های امنیتی در ترکیه، بازداشت ها در این کشور هم تشدید شد. بسیاری از مخالفان سیاسی دولت ترکیه هم زندانی شدند که آخرین فرد آنها معاون رئیس حزب دموکراتیک خلق ها بود.
پس از اعلام جنگ داعش ضد ترکیه، تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شد. جنگی که عده ای می گویند ترکیه خود را درگیر آن کرد و می تواند امنیت و ثبات این کشور را با خطر واقعی روبرو کند. به نظر می رسد دغدغه شهروندان ترکیه ای برای حفظ امنیت و ثبات در کشورشان به آرزویی دور از دسترس در سایه تشدید حملات تروریستی تبدیل شده است. 
فوزی کهرمان تحلیلگر مسایل سیاسی به المیادین گفت:«به اعتقاد من این بازداشت ها ادامه پیدا خواهد کرد، اما نگرانی آن است که اکنون این بازداشت ها به داخل سازمان های امنیتی ترکیه و در سطوح مختلف کشیده شده است. این مسئله به نوبه خود، زلزله ای برای نهادهای امنیتی و دفاعی ترکیه است.»