رایزنی تلفنی «لاوروف» و «چاوش اوغلو» درباره آغاز مذاکرات سوری‌ها در آستانه
رایزنی تلفنی «لاوروف» و «چاوش اوغلو» درباره آغاز مذاکرات سوری‌ها در آستانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم،  وزرای خارجه روسیه و ترکیه در گفتگوی تلفنی حل سیاسی بحران سوریه و برگزاری اجلاس برای آغاز مذاکرات سوری ها در قزاقستان را بررسی کردند. بر اساس این گزارش،‌ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم،  وزرای خارجه روسیه و ترکیه در گفتگوی تلفنی حل سیاسی بحران سوریه و برگزاری اجلاس برای آغاز مذاکرات سوری ها در قزاقستان را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش،‌ «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با «چاوش اوغلو» همتای ترک خود درباره گام های لازم در راستای عملیات آتش بس در سوریه و همچنین آغاز مذاکرات سوری‌ها در شهر آستانه قزاقستان بحث و تبادل نظر کرد.

طرفین در این گفتگو بر اهمیت تفکیک گروه های تروریستی از معارضان میانه رو، کامل کردن هماهنگی ها در خصوص ابعاد آتش بس در سریع ترین زمان ممکن و همچنین فراهم کردن زمینه های برگزاری نشست در آستانه پایتخت قزاقستان برای آغاز عملیات حل سیاسی بحران سوریه  بر اساس قطعنامه بین المللی ۲۲۵۴ تاکید کردند.

نشست سه جانبه وزیران خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه روز سه شنبه ۳۰ آذر با هدف یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار شد.

حاضران در این نشست درباره مبارزه با تروریسم و برقراری آتش بس فراگیر در سوریه به توافق رسیدند و تاکید کردند که اولویت در مبارزه با تروریسم است.

پیش از این «پوتین» و «اردوغان» توافق کردند تا مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شود.

«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری قزاقستان که به سن پترزبورگ سفر کرده بود، اعلام کرد: آماده هستیم تا مذاکرات چند جانبه صلح سوریه را در «آستانه» برگزار کنیم.