آغاز مطالعات و طراحی ورودی شمالغرب تبریز/ عزم شهرداری برای ساماندهی مسیر میدان راه آهن تا پلیس راه تبریز – مرند
آغاز مطالعات و طراحی ورودی شمالغرب تبریز/ عزم شهرداری برای ساماندهی مسیر میدان راه آهن تا پلیس راه تبریز – مرند

به گزارش اویاقلیق ، شمس الله فیروزیان در راستای لزوم ساماندهی ورودی شمالغرب تبریز اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن ورودی های اصلی زمینی و هوایی و ریلی در این حوزه، ساماندهی ورودی غرب تبریز از میدان راه آهن تا انتهای حوزه استحفاظی شهرداری در جاده تبریز – صوفیان در دستور کار قرار گرفته […]

به گزارش اویاقلیق ، شمس الله فیروزیان در راستای لزوم ساماندهی ورودی شمالغرب تبریز اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن ورودی های اصلی زمینی و هوایی و ریلی در این حوزه، ساماندهی ورودی غرب تبریز از میدان راه آهن تا انتهای حوزه استحفاظی شهرداری در جاده تبریز – صوفیان در دستور کار قرار گرفته و بدین ترتیب ضمن انتخاب پیمانکار مربوطه، قرارداد مطالعات نیز منعقد و ابلاغ شده است.
وی با اشاره به تاکید و اهتمام شهردار محترم تبریز و مدیران ارشد استان برای ساماندهی ورودی های تبریز اظهار داشت: مسیر شمالغرب تبریز به دلیل قرار گرفتن در محور ارتباطی منطقه ی آزاد ارس و نیز ترانزیت به سمت ترکیه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید در شان تاریخ و مردم تبریز ساماندهی شود.
فیروزیان یادآور شد: با توجه به لزوم ارائه برنامه های متناسب با تبریز ۲۰۱۸ درصورت وجود موانع قانونی برای ساماندهی مسیر جاده تبریز – مرند، شهرداری منطقه ۶ آمادگی دارد با همکاری و مساعدت استانداری آذربایجان شرقی از طریق کمیسیون های تعریف شده، موانع موجود را برطرف نماید.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط شهرداری تبریز، ورودی شمالغرب به برند تبریز تبدیل می شود.
وی افزود: در نخستین گام برای ساماندهی ورودی شمالغرب تبریز، نسبت به جمع آوری زواید و آلودگی های بصری و مشاغل مزاحم اقدام شده است.
فیروزیان تصریح کرد: احداث باند کندرو به منظور کاهش بار ترافیکی و نیز ایجاد بسترهای لازم برای بدنه سازی و آغاز سرمایه گذاری های بخش خصوصی از دیگر اقداماتی است که اخیرا به اتمام رسیده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس، شهرداری منطقه ۶ آمادگی دارد طرح های ارائه شده از سوی اصناف و ساکنین مسیر ورودی تبریز از سمت مرند برای احداث مجتمع های تجاری، تفریحی، مسکونی و … را در اسرع وقت بررسی و مجوزهای لازم را صادر نماید.

فیروزیان با تاکید بر اینکه تلاش ما برای ایجاد بسترهای لازم جهت توسعه ی اقتصادی و تسهیل در جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی است اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح های جدید، شاهد تحول اقتصادی و رفاه اجتماعی در این منطقه از کلانشهر تبریز خواهیم بود.
شهردار منطقه ۶ همچنین از انعقاد قرارداد آغاز مطالعات بدنه سازی جاده سنتو و بزرگراه تبریز – صوفیان حدفاصل میدان راه آهن، سه راهی فرودگاه و ورودی کوی مسکونی شهید صیاد شیرازی خبر داد.

وی یادآور شد: بر اساس این قرارداد، تعیین چشم انداز مطالعات، تبیین موقعیت محدوده مورد مطالعه، تعریف کاربری های مناسب و نیز ساماندهی ترافیک آمد و شد این مسیر در دستور کار قرار می گیرد.
به گفته مهندس فیروزیان، جمع آوری مشاغل مزاحم و آلاینده های بصری به همراه بررسی استقرار مشاغل جدید، طراحی میدان و چیدمان مبلمان ورودی غرب تبریز از دیگر اهداف این مطالعات خواهد بود.
شهردار منطقه ۶ همچنین با تاکید بر لزوم توجه به توسعه پایدار در طراحی های شهری تصریح کرد: در این طرح، مطالعات عناصر زیست محیطی از جمله پوشش گیاهی و نیز آلودگی های زیست محیطی در حوزه آب و خاک و هوا نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
به گفته وی، در مطالعات اخیر تاکید شده است ضمن اخذ نظر کارشناسان، نمونه های داخلی و خارجی در خصوص طرح های ساماندهی فضای بدنه شهری لحاظ خواهد شد.