به گزارش اویاقلیق ، ” محمد محمدپور” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ی معارفه ی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز، گفت: مهم ترین مولفه کار فرهنگی این است که هر حرکت یا برنامه ای که در دستور کار داریم باید توجیه منطقی داشته باشد و در راستای […]

به گزارش اویاقلیق ، ” محمد محمدپور” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ی معارفه ی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز، گفت: مهم ترین مولفه کار فرهنگی این است که هر حرکت یا برنامه ای که در دستور کار داریم باید توجیه منطقی داشته باشد و در راستای رفع یک نیاز صورت بگیرد؛ همچنین اهداف را با دلایل روشن انتخاب کرده و این حرکت ها منطبق با اهداف مذکور باشد .

وی با تاکید براینکه هر فعل و انفعال، سیاستگذاری و اقدام در سطح خرد و کلان باید توجیه فرهنگی داشته باشد ، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت خود به صورت راهبردی و نظارتی به حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری می پردازد و واسپاری امور به اهالی فرهنگ و هنر را اصلی ترین رویکرد این حوزه قلمداد می کند.

محمدپور با اشاره به لزوم پرهیز از سلیقه گرایی و قائم به فرد بودن امور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: فرهنگ مقوله ای است که به همه آحاد مردم ارتباط دارد چرا که زوایای پیدا و پنهان زندگی مردم را در بر می گیرد و به عبارتی هر فعالیتی با فرهنگ عجین و همراه است و براین اساس برنامه ریزی برای این حوزه ی مهم نباید به فرد متکی بوده و دچار تغییرات مکرر شود.

محمدپور در ادامه افزود: فرهنگ در فرایند  سیاستگذاری ، برنامه ریزی، اجرا، پایش و ارزیابی، یک کار تخصصی محسوب می شود و جایگاه فرهنگ و هنر باید مشخص شده و تمام پایش ها در این حوزه انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  با تاکید بر اینکه حرکت ها در این اداره کل باید به گونه ای باشد که واسپاری ها به صورت گسترده انجام گیرد، گفت:  برخی از فعالیتهای فرهنگی و هنری این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است؛  این فعالیتها با اعتماد به توان و پتانسیل اصحاب فرهنگ و هنر واسپاری می شود و ارشاد اسلامی  وظیفه پایش و نظارت را در این حوزه بر عهده دارد.

محمدپور گفت: فرهنگ و هنر در جامعه از جایگاه ویژه ای برخورداراست و باید سهم فرهنگ و هنر در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد ملی شناسایی شده و بتوانیم آن را ارتقا دهیم .

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ و هنر توجه به اقتصاد مقاومتی باید در متن فعالیت ها مورد توجه و عمل قرار گیرد . متذکر شد: باید از تمام ظرفیت ها برای رشد اقتصاد فرهنگ و هنر استفاده کنیم و در این راه نیاز به اندیشه و تفکر جدید، خلاقیت و کارهای تازه است .

گفتنی است در این جلسه “بهمن سلمانی” به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز معرفی شد.

انتهای پیام/