وزیر راه باید استعفا دهد
وزیر راه باید استعفا دهد

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس،  آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» در جمع طلاب، روحانیون، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان در محل حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با اشاره به اینکه توطئه‌‌های دشمن و برداشت‌ها و تفاسیر خاص دینی عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در میان […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس،  آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» در جمع طلاب، روحانیون، اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان در محل حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب با اشاره به اینکه توطئه‌‌های دشمن و برداشت‌ها و تفاسیر خاص دینی عامل ایجاد اختلاف و تفرقه در میان مسلمانان است؛ اظهار کرد: هرکس سبب بدبینی و شکاف در بین اهل تسنن و تشیع شود طبق آیه صریح قرآن کریم مشرک است.

وی افزود: هدف دشمن در عصر حاضر ایجاد اختلاف مذهبی، قومی، قبیله ای و سیاسی در بین امت اسلامی است که مقابله با این خدعه خبیثانه نیازمند آگاهی و تقویت انسجام بیشتر در درون جامعه اسلامی است.

امام جمعه اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز دشمن برای استحاله بیشتر دینی، مذهبی و فرهنگی ابزار مختلف رسانه ای را در اختیار گرفته است؛ تصریح کرد: کانال‌های ماهواره‌ای در همین راستا تمامی ارزش‌های دنیای اسلام را زیر پا گذاشته و به اختلافات مذهبی دامن می‌زنند.

آیت‌الله عاملی با تأکید بر اینکه یکی از ابزارهای جنگ نرم ایجاد اختلاف است؛ گفت: اکثر افرادی که در فضای مجازی اقدام به سوء تبلیغ علیه تشیع و همچنین تسنن می‌کنند، هدفی جز اختلاف ندارند و این افراد شیعه و سنی نیستند.

وی با بیان اینکه با علم و تقوا نمی شود اختلافات را برداشت؛ اذعان کرد: تنها علمی که می‌تواند اختلافات دینی را از بین ببرد، توجه به امامت و مرجعیت علمی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از دانستن امراض و جهالت به عنوان به عنوان دو عامل اصلی اختلاف نام برد و افزود: داشتن اختلاف در مفاهیم عنصر اصلی اختلاف بین حوزه و دانشگاه است.

آیت‌الله عاملی با تأکید بر ضرورت پرداخت بسیج اساتید و سپاه به تولید محتوا گفت: در تعریف منافع ملی یک اختلاف اساسی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه قطار تبریز – مشهد و از دست دادن چندین انسان در این حادثه اشاره کرد و گفت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه استان نیز گفتم وزیر راه و شهرسازی باید استعفا کند و بر این اظهارات خود نیز پایبندم ولی برخی شبکه‌های اجتماعی خواستند با اقدامات خود از این حادثه قطار نیز به نفع خود سوءاستفاده کنند. لذا داشتن بصیرت و آگاهی لازم در چنین زمان‌هایی ضروری است.

امام جمعه اردبیل همچنین با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) تمامی مسلمانان در کنار پیروان مکاتب دینی و آسمانی دیگر خانواده واحد جهانی را تشکیل می دهند؛ تصریح کرد: به تشخیص رهبر کبیر انقلاب اسلامی تنها عاملی که می تواند باعث زمین خوردن مسلمانان شود اختلاف است و باید از آن برحذر بود.

آیت‌الله عاملی در ادامه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب را جزو مدارس شایسته و استثنایی در کشور نام برد و گفت: همواره این حوزه شاگردان زیادی را تربیت و تحویل نظام داده است و جا دارد از زحمات و تلاش‌های اخوان باقری بنابی بویژه حجت الاسلام شیخ مجید باقری بنابی مدیر این حوزه علمیه که حق استادی بر گردن ما دارند، تقدیر و تشکر کنم.