دولت دنبال انتخاباتی با یک کاندیدا است؟!
دولت دنبال انتخاباتی با یک کاندیدا است؟!

 اظهارات عجیب و غریب وزیر ارتباطات درباره اینکه هر کسی در انتخابات ۹۶ کاندیدا شود، قصد تخریب روحانی را دارد با ساده ترین منطق های اولیه انتخابات هم سازگاری ندارد. به گزارش صراط، روز گذشته، محمود واعظی وزیر ارتباطات پس از آنکه رای روحانی در انتخابات ۹۶ را حتی با آمدن احمدی نژاد تضمین شده […]

 اظهارات عجیب و غریب وزیر ارتباطات درباره اینکه هر کسی در انتخابات ۹۶ کاندیدا شود، قصد تخریب روحانی را دارد با ساده ترین منطق های اولیه انتخابات هم سازگاری ندارد.

به گزارش صراط، روز گذشته، محمود واعظی وزیر ارتباطات پس از آنکه رای روحانی در انتخابات ۹۶ را حتی با آمدن احمدی نژاد تضمین شده دانست، ادعا کرد که “وقتی رأی از یک حدی بالاتر رود تضمین‌شده است اما من فکر می‌کنم که در ۲۹ اردیبهشت، انتخابات سختی خواهیم داشت چون هر کس با هر تفکری که کاندید شود، هدفش تخریب آقای روحانی است.”

واعظی که معاون سیاسی حزب اعتدال و توسعه هم هست، این اظهارات را در دیدار با اعضای حزب متبوع خود در کردستان بیان کرده؛ در دیدار سیاسی مذکور تعدادی از مسئولان دولتی استان نیز حضور داشتند.

اظهارات واعظی از آن جهت قابل تامل است که گویی او حضور هیچ رقیبی برای حسن روحانی در انتخابات ۹۶ را برنمی‌تابد. این نکته وقتی عجیب تر می شود که بدانیم، این منطق، در بسیاری از اطرافیان روحانی رخنه کرده و سعی در گسترش آن دارند. به طور مثال، چندی پیش شایعات گسترده ای از سوی حامیان دولت منتشر شد که بر اساس آن حتی اصولگرایان هم قصد دارند در انتخابات ۹۶ از روحانی حمایت کنند!

در این صورت، یک سوال بدیهی که شاید دولتی ها پاسخ آن را نداشته باشند این است که از نظر آنها روحانی قرار است با چه کسی رقابت کند؟! وقتی دولتی ها و به ویژه اعضای حزب اعتدال و توسعه که خود را خاستگاه حسن روحانی و حامی اصلی او می داند، به دنبال حمایت جناح رقیب از کاندیدای خود است و حتی حضور هر رقیبی را صرفا به قصد تخریب روحانی می داند، اساسا انتخابات از نظر آنها چه معنایی دارد؟!

این تحلیل ها و اظهارات عجیب در حالی گسترش می یابد که عملکرد روحانی در سه سال و نیم گذشته با انتقادهای فراوانی روبرو بوده و حتی اخیرا برجام که از نظر دولت مهم ترین دستاورد آن بوده هم به خطر افتاده؛ در این شرایط برخی ناظران، انتشار تحلیل ها و دیدگاه های اینچنینی که همگی بر یک حرف که “روحانی رقیب ندار” تاکید دارند، صرفا جنبه انحراف افکار عمومی از شکست های متعدد دولت در خصوص وعده هایش را دارد.