ایران همواره در معرض عوامل بیماری‌زا است/ راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی دامپزشکی در آذربایجان‌شرقی
ایران همواره در معرض عوامل بیماری‌زا است/ راه‌اندازی آزمایشگاه‌های تخصصی دامپزشکی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مهدی خلج در دیدار با جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سرعت عمل و اطلاع رسانی دقیق توصیه‌ها و مسائل بهداشتی به جمعیت هدف را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشگیری در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، مهدی خلج در دیدار با جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سرعت عمل و اطلاع رسانی دقیق توصیه‌ها و مسائل بهداشتی به جمعیت هدف را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیشگیری در مواجهه با بیماری‌های دام و طیور و آبزیان است.

وی افزود: کشور ما به لحاظ موقعیت منطقه‌ای همواره در معرض عوامل بیماری‌زا است و از این رو سازمان دامپزشکی کشور باید به‌صورت تخصصی در همه ابعاد در صحنه حضور داشته باشد.

 خلج در ادامه تصریح کرد: در مورد شناسایی عوامل بیماری‌زا و تشخیص و پیشگیری از انواع بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام، وجود آزمایشگاه‌های تخصصی مجهز از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد، امیدواریم با حمایت‌های استاندار استان آذربایجان‌شرقی به زودی شاهد بهره‌برداری از آزمایشگاه‌های تخصصی دامپزشکی این استان باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن قدردانی از خدمات و زحمات استاندار و مجموعه مسؤولان ذی‌ربط این استان، استاندار آذربایجان‌شرقی را یکی از استانداران مدبر، دقیق و آگاه و حساس به مسائل بهداشتی و سلامت مردم دانست و گفت: حضور  جبارزاده در استان آذربایجان شرقی مایه آرامش بوده و با وجود ایشان مطمئن هستیم اگر مشکلی پیش بیاید در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

اسماعیل استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دامپزشکی در حوزه بهداشت تاکید کرد: مسائل بهداشتی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که به هیچ وجه نمی‌توان به سادگی از روی آن رد شد.

استانداری آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با تمام توان از دامپزشکی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه بهداشت حمایت کرده و خواهیم کرد.

دکتر جبارزاده از زحمات رئیس و پرسنل دامپزشکی که نقش اساسی در پیشگیری و کنترل بیماریها و بهداشت سلامت جامعه دارند قدردانی نمود و آمادگی خود را برای همکاری و حمایت همه جانبه و پیگیری برای جلب حمایت سایر ارگان‌ها از دامپزشکی، در راستای پیشبرد اهداف بهداشتی دامپزشکی را اعلام کرد.