مسببان حادثه مرگبار قطار تبریز ـ مشهد معرفی و محاکمه شوند
مسببان حادثه مرگبار قطار تبریز ـ مشهد معرفی و محاکمه شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر چمران به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: قانون اساسی از برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است. وی ادامه داد: امروز با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری فارس از ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر چمران به ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: قانون اساسی از برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز با وجود سیاست‌های خائنانه جهان استکبار باید نسبت به قانون سیاست داخلی و خارجی‌مان انقلابی‌تر عمل کنیم ملت انقلابی، مجلس انقلابی و قانون انقلابی می‌خواهد.

هاشمی به تصویب طرح تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و افزود: این مسأله نشان از ذات غیر قابل تغییر آمریکا دارد، اگر رئیس جمهور آمریکا این طرح را امضاء کند و این تحریم‌ها اعمال شود به تعبیر مقام معظم رهبری نقض برجام اتفاق افتاده است.

خطیب جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: چشم جهانیان نسبت به خیانت‌های آمریکا باز است، نقض برجام از سوی آمریکا بعد از این همه هزینه‌های فراوان دولت‌ها و کشورها، اعتباری برای آمریکا باقی نخواهد گذاشت و این سلب اعتماد از ایران به دیگر کشورهای جهان نیز سرایت خواهد کرد.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۶ روز یکشنبه هفته آینده از دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: باید نسبت به شعار سال و مطالبات استان توجه جدی شود با توجه به تعیین چند اولویت از سوی رئیس دولت تأکید می‌کنیم اگر لایحه بودجه بر ریل اقتصاد مقاومتی قرار گیرد برای استان و کشور مؤثرتر خواهد بود.

وی ادامه داد: تعریض جاده روستایی تا اتوبان خلیج فارس که عمل به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و مطالبه مردم منطقه است باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تأخیر در اجرای این پروژه با توجه به بودجه موجود ظلم به مردم و روستائیان تلاشگر است.

امام جمعه شهر چمران متذکر شد: برای چندمین بار از مسؤولان امر می‌خواهم سریع‌تر اقدام و عمل صورت بگیرد، نمیدانم منتظر چه هستند، در عمل خیر باید سرعت عمل داشت تا خداوند این خدمت را از مدعیان خدمت سلب نکند.

هاشمی یادآور شد: ساماندهی جاده روستایی در کنار تأمین آب کشاورزی عمل به اقتصاد مقاومتی است و عمل به فرامین رهبری است ما از موضع حکیمانه و دلسوزانه نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به تأمین آب کشاورزی استان حمایت جدی خود را اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه ۱۶ آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و افزود: یکی از رسالت‌های دانشجویان رسیدن به جایگاه خودباوری و خود اتکایی و توجه به رسالت‌های انقلابی آنان در جامعه و همچنین کسب معنویات و تهذیب است.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با اشاره به روز ۱۳ آذر و روز بیمه، اظهار کرد: از دولت به دلیل خدمات بیمه درمانی سلامت تشکر می‌کنیم چرا که این طرح واقعاً بار سنگینی را از دوش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی برداشت.

هاشمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حادثه تروریستی حله عراق اشاره کرد و با تسلیت و تبریک شهادت عده‌ای از مردم خوزستان در این حادثه، گفت: سکوت سازمان ملل و حقوق بشر آمریکایی دروغ بودن مبارزه آنان با تروریسم را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: امروز مردم منطقه زخم خورده تروریسم و حامیان آنها هستند، تروریست‌هایی که بنابر اطلاعات خود آمریکا بیشتر از ۷۱ بار از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه و عراق استفاده کرده‌اند چرا صدایی از حنجره ابلیسی‌شان در نمی‌آید؟

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: فقط در ماه گذشته برای آزادسازی موصل ۲ هزار عراقی کشته شده‌اند، از جمله ۱۵ کودک عراقی که از شهر فرار و قصد رسیدن به نیروهای امنیتی را داشتند تک‌تیراندازهای داعشی آنان را هدف گرفته و کشتند.

هاشمی همچنین با اشاره به واقعه تلخ تصادف دو قطار که منجر به کشته شدن ده‌ها زائر مشهدالرضا(ع) شد، با تسلیت این حادثه مرگبار، اظهار کرد: در این سانحه عوامل انسانی سهیم بوده و از مسؤولان امر می‌خواهیم هرچه سریع‌تر مسببان حادثه معرفی و محاکمه شوند.

وی در پایان به فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: منشاء تمام برکات امروز زیارت اربعین امام حسن عسکری است، بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان علیه استکبار هدیه این امام همام به مستضعفان است. تدوین آثار شیعه و مدیریت مناسک شیعه دیگر برکات وجود این بزرگوار به شمار می‌رود.