ذوب‌آهن با شکست پیکان به مربع مدعیان می‌رسد
ذوب‌آهن با شکست پیکان به مربع مدعیان می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در شرایطی که موفقیت‌های ذوب‌آهن با مجتبی حسینی همچنان ادامه دارد نوبت به میزبانی نماینده فوتبال اصفهان از پیکان رسیده و ذوب‌آهن با گرفتن این ۳ امتیاز خانگی می‌تواند جایگاه رقیب خود بر روی پله چهارم جدول رده‌بندی را به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در شرایطی که موفقیت‌های ذوب‌آهن با مجتبی حسینی همچنان ادامه دارد نوبت به میزبانی نماینده فوتبال اصفهان از پیکان رسیده و ذوب‌آهن با گرفتن این ۳ امتیاز خانگی می‌تواند جایگاه رقیب خود بر روی پله چهارم جدول رده‌بندی را به دست آورد.

ذوب‌آهن ۱۵ امتیازی در شرایطی میزبان پیکان ۱۶ امتیازی است که تیم حریف در آخرین بازی خود در مقابل پرسپولیس یک تساوی ارزشمند کسب کرد و این مسئله سبب شد تا شاگردان مجید جلالی همچنان بین ۴ تیم ابتدایی جدول لیگ حضور داشته باشند.ذوب‌آهنی‌ها هم یک برد پرگل و غیرقابل پیش‌بینی در مقابل نفت آبادان کسب کردند تا امروز شرایط خوبی در جدول رده‌بندی داشته باشد.

تاریخچه

پیکان در لیگ چهاردهم آخرین بازی‌های خود را در مقابل ذوب‌آهن برگزار کرد و در نهایت هم به لیگ دسته اول سقوط کرد. اما خودروسازان بعد از یک فصل دوری دوباره در لیگ برتر حاضر شده‌اند تا به دیدار ذوب‌آهن بروند.

این دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۲۲ بازی در مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که ذوب‌آهن با ۱۱ برد شرایط بهتری نسبت به حریف خود داشته است.۵ مسابقه هم با برد پیکان به پایان رسیده و در مقابل ۶ بار هم امتیازات تقسیم شده است.

نکته جالب اینجاست که پیکان بعد از لیگ هفتم تا به امروز موفق به شکست ذوب‌آهن نشده است.آخرین بازی ۲ تیم هم مربوط به دور برگشت لیگ چهاردهم بود که ذوب‌آهن در اسفندماه سال ۹۳ موفق شد با گل‌های کارلوس سانتوس، مهرداد قنبری و مهدی رجب‌زاده حریف خود را با نتیجه ۳بر یک شکست دهد.

چهره ویژه

رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم سپاهان دوباره بازی در استادیوم فولادشهر را تجربه خواهد کرد اما بدون شک نفر اول این مسابقه مجید جلالی سرمربی تیم پیکان است که در این دو سال اخیر چالش بسیار زیادی با هواداران ذوب‌آهن داشته و این موضوع سبب شد تا او یکبار در اظهار نظری عجیب از فولادشهر به عنوان منفورترین استادیوم برای خود نام ببرد و به همین خاطر حضور جلالی روی نیمکت تیم پیکان می‌تواند قابل توجه باشد.

از طرف دیگر مهدی رجب‌زاده کاپیتان ذوب‌آهن در مسابقه قبلی تیمش ۳ گل زد و خیلی‌ها منتظرند تا عملکرد او در بازی این هفته مقابل پیکان را هم تماشا کنند.

غایبان

محمد نژادمهدی مدافع میانی ذوب‌آهن و امیرحسین صادقی مدافع باتجربه پیکان به خاطر محرومیت در این مسابقه غایب هستند. از طرف دیگر جری بنگستون هندوراسی هم به خاطر رفتارش در بازی مقابل نفت آبادان با ۲ جلسه محرومیت روبرو شده تا کار برای مجتبی حسینی سخت‌تر از قبل شود و او مجبور است به بازیکنان جوان تیمش اعتماد کند.

پیش‌بینی

جایگاه ۲ تیم در جدول رده‌بندی و علاقه ذوب‌آهن به برد شانس پیروزی نماینده فوتبال اصفهان با حداقل گل را در این بازی زیاد کرده است. هرچند که احتمال رسیدن پیکان به ۳ امتیاز هم وجود دارد.

ترکیب احتمالی

ذوب‌آهن: رشید مظاهری، وحید محمدزاده، حجت حق‌وردی، علی حمام، مهران درخشان‌آمهر، دانیال اسماعیلی‌فر، مهدی مهدی‌پور، مهدی رجب‌زاده، احسان پهلوان، مرتضی تبریزی و یاسر فیضی

پیکان: رحمان احمدی، یزدانی، لئون هایراپتیان، مهدی شیری، قاسمی، ماهان رحمانی، محمدصادق بارانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی، مرتضی آقاخان و گادوین منشا

برنامه بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۱۱ آذر ۹۵

صبای قم – استقلال تهران –   ساعت ۱۶:۲۰
داور: سیدمهدی سیدعلی
گسترش فولاد تبریز – سپاهان –  ساعت ۱۴:۴۵
داور: محسن ترکی
سایپا تهران – استقلال خوزستان – ساعت ۱۵:۰۰
داور: روح الله شریفی
فولاد خوزستان – نفت تهران – ساعت ۱۶:۴۰
داور: بیژن حیدری

جمعه ۱۲ آذر ۹۵

تراکتورسازی تبریز – پدیده خراسان –ساعت ۱۵:۱۵
داور:محمدحسین زاهدی‌فر
سیاه‌جامگان مشهد – صنعت نفت آبادان –ساعت ۱۴:۳۰
داور:حسن اکرمی
ذوب‌آهن اصفهان – پیکان تهران –ساعت ۱۵:۳۰
داور:علیرضا فغانی 
پرسپولیس– ماشین‌سازی تبریز –ساعت ۱۷:۱۵
داور: محمدرضا فغانی