محمدحسین صومی امشب با حضور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مرکز نگهداری معتادین ماده ۱۶ مرکزی است که مورد حمایت علوم پزشکی قرار گرفته است و با توجه به محدودیت‌هایی در جهت همکاری با این مرکز داشتیم، طبق دستور استاندار استان و سند تدبیر و توسعه همکاری با این مرکز را […]

محمدحسین صومی امشب با حضور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مرکز نگهداری معتادین ماده ۱۶ مرکزی است که مورد حمایت علوم پزشکی قرار گرفته است و با توجه به محدودیت‌هایی در جهت همکاری با این مرکز داشتیم، طبق دستور استاندار استان و سند تدبیر و توسعه همکاری با این مرکز را بر خود وظیفه دانسته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه مواد مخدر ام‌الفساد یک جامعه است، گفت: تشکیل و طراحی یک پویش کافی نیست و نباید از جنبه‌های دیگر نیز غافل شویم و به گونه‌ای باشد یک مسؤول با رفتار خود عدالت، همدلی، یک‌دستی و … را ایجاد کند تا از او الگو بگیرند.

رئیس علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: طرح تحول نظام سلامت یک طرح موفقی بوده؛ زیرا تقریبا ۴۰ درصد افراد تحت پوشش این طرح حتی توان پرداخت هزینه درمانی خود را نداشتند.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت سرمایه اجتماعی جامعه را همراه می‌کند و یک میلیون و چهارصد نفری که خدمات دریافت می‌کنند افرادی هستند که قبلا توانایی پرداخت هزینه‌کرد درمانی را نداشتند.

صومی اظهار کرد: همچنین در طرح سلامت وقتی صحبت از ۵ واحد غذایی می‌شود برخی‌ها آن را پنج وعده غذایی بیان کرده‌اند که این اشتباه است و منظور پنج واحد بوده که شاید با خوردن پنج سیب تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه علوم پزشکی تبریز تنها ارگانی است که ادعا می‌کند وارد حاشیه شهر شده و حاکم بر اطلاعات این منطقه است، گفت: الان تمام اطلاعات معتادین، مبتلا به بیماری‌های واگیردار از جمله ایدز و هپاتیت و … در مناطق حاشیه‌نشین در درست علوم پزشکی تبریز است و از این‌رو درمان ایدز به‌صورت رایگان انجام می‌گیرد.

رئیس علوم پزشکی تبریز با بیان خبر خوشی در راستای درمان بیماری‌های هپاتیت به‌صورت رایگان در استان، گفت: طبق دستور مرکز بهداشت جهانی باید تا سال ۲۰۲۰ میزان بیماری‌های هپاتیت کاهش یابد که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افراد دارای بیماری هپاتیت C به‌صورت رایگان درمان خواهد شد و سایر انواع این بیماری نیز درمان رایگان خواهند شد.