ناتوانی محیط زیست برای پیدا کردن پلنگ مهاجم و زخمی در مراغه/ رعب و وحشت در میان روستائیان از حمله مجدد
ناتوانی محیط زیست برای پیدا کردن پلنگ مهاجم و زخمی در مراغه/ رعب و وحشت در میان روستائیان از حمله مجدد

حوالی ساعت ۱۷ دیروز یک قلاده پلنگی به سه نفر از اهالی روستای قرطاول مراغه حمله و آنها را روانه بیمارستان کرد و اهالی روستا نیز پلنگ را زخمی کردند. با وجود زمین‌گیر شدن ۵ ساعته پلنگ و حضور محیط‌بانان حفاظت محیط زیست در محل حادثه به خاطر نبود تفنگ بیهوشی نتوانستند پلنگ را به‌موقع […]

حوالی ساعت ۱۷ دیروز یک قلاده پلنگی به سه نفر از اهالی روستای قرطاول مراغه حمله و آنها را روانه بیمارستان کرد و اهالی روستا نیز پلنگ را زخمی کردند.

با وجود زمین‌گیر شدن ۵ ساعته پلنگ و حضور محیط‌بانان حفاظت محیط زیست در محل حادثه به خاطر نبود تفنگ بیهوشی نتوانستند پلنگ را به‌موقع ‌بیهوش و آن را تیمار و در طبیعت رهاسازی کنند.

مردم روستای قرطاول پس از حادثه حدود سه تا پنج ساعت در کنار پلنگ بوده و از آن عکس و فیلم تهیه کرده‌اند.

کارشناسان محیط زیست مراغه نیز پس از حضور در روستای قرطاول مردم را از محل متفرق و خودشان نیز به بهانه اینکه بروند خانه و تا آمد کارشناسان استان لباس گرم بپوشند و باز گردند محل حادثه را ترک می‌کنند.

محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان نیز ساعت ۱۱ شب در محل حادثه حاضر و به خیال آنکه پلنگ زخمی است و قادر به حرکت نیست و هوا نیز سرد است ماموریت را به صبح موکل کردند.

از صبح امروز نیز آنها تمام منطقه را زیررو کردند ولی خبر از پلنگ زخمی نبوده است.

ترس مردم روستاهای منطقه به خاطر متواری شدن پلنگ دو چندان شده و خانواده‌ها از ترس حمله این حیوان وحشی اجازه نمی‌دهند جوانان و نوجوانان به باغ و یا مزرعه بروند.

پس از سال‌ها امید است این پلنگ زخمی که در مراغه دیده شده دست افراد سودجو گرفتار نشود.

سال‌هاست در گوشه کنار استان حوادث این چنین روی می‌دهد حال سئوال اینجاست چه می‌شود اسلحه‌های بیهوشی در شهرستان‌های استان نیز وجود داشته باشد.

فاصله مراغه تا تبریز چقدر است که کارشناسان حفاظت محیط زیست ۵ ساعت پس از حادثه در محل حاضر می‌شوند. بعد آنکه چرا آنها ساعت ۱۲ شب و پس از مشاهده پلنگ زخمی آن را بیهوش نمی‌کنند.

از سه مجروح حادثه، امروز یک نفر از بیمارستان مرخص و دو نفر دیگر نیز به خاطر شدت جراحات بستری هستند.

صالح عبادی دهیار روستای قرطاول می‌گوید: اهالی روستا از حمله مجدد پلنگ نگران هستند.

به گفته وی، ضعف و کم کاری محیط بانان زمینه فرار پلنگ زخمی را فراهم کرده است.