دستگیری ۱۱ هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر
دستگیری ۱۱ هزار قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر

محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر جزو پنج اولویت اصلی استان در چند سال اخیر بوده است، اظهار داشت: با تلاش فراوان در سال ۹۳ به اولویت سوم و در سال گذشته به اولویت دوم استان تبدیل شد. وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم […]

محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مواد مخدر جزو پنج اولویت اصلی استان در چند سال اخیر بوده است، اظهار داشت: با تلاش فراوان در سال ۹۳ به اولویت سوم و در سال گذشته به اولویت دوم استان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تنها استانی هستیم که با مدیریت از تهران بودجه‌ای دریافت نمی‌کنیم، گفت: در این راه همه خالصانه و با نیت نجات هموطن وارد عمل شدند.

نصرتی به تشریح فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته پرداخت و گفت: به شکر پروردگار در مقابله با عرضه و درگیری مسلحانه هیچ موردی نبوده و شهیدی نیز وجود نداشت.

وی ادامه داد: عملیات پلیسی نسبت به سال‌های گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و گروه‌های متلاشی شده نیز ۲۸ درصد رشد داشته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به فعالیت‌های بخش توسعه و مشارکت مردمی و سازمان مردم نهاد اشاره کرد و افزود: سال گذشته سه کارگاه فعال داشتیم که امسال به ۱۱ کارگاه رسیده است.

نصرتی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۶۰ نفر در کارگاه‌ها کار می‌کردند، ادامه داد: امروز ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند که ۳۰۰ نفر نیز آموزش دیده و در کنار خانواده در منازل مشغول کار هستند.

وی به مباحث عمرانی مرکز در خصوص مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان(ماده ۱۶) اشاره کرد و گفت: این مرکز در زمینی به متراژ ۴ هکتار است که اهم فعالیت‌های فرهنگی مذهبی آموزشی علاوه بر درمان صورت می‌گیرد.

نصرتی به تشریح بخش‌های مختلف این مرکز پرداخت و گفت: انجمن NA، مراسم‌های مذهبی عزاداری مشاوره با روحانی و اشتغال در بخش قطعه‌سازی، خیاطی و تولید مصنوعات فلزی و خودرویی امکان شغل فراهم شده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به بیان عملکرد ۶ ماهه پرداخت و افزود: ۱۱ هزار و ۱۴۹ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده و همچنین ۱۵ باند قاچاق تهیه و توزیع منهدم شدند.

نصرتی به بیان مشکلات موجود در مرکز را چنین بیان کرد: میانگین ۴۰۰ نفر بیمار در اینجا وجود دارد که با کمبود پزشک و روانپزشک مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه توان تهیه داروهای بیماران را نداریم، گفت: برخی از این افراد دارای بیماری‌هایی از قبیل هپاتیت و ایدز هستند که در مرکز دیگر نگهداری می‌شوند ولی با کمبود آمبولانس و دندانپزشکی مواجه هستیم.

نصرتی خاطرنشان کرد: مشکلات برق، آب و فاضلاب باعث پدیداری مشکلات فراوان در این مرکز شده است.

وی با بیان اینکه آینده این مرکز بسیار روشن است و روزی به صورت مستقل بر روی پای خود خواهد ایستاد، ادامه داد: برای رسیدن به این امر نیاز به همدلی و همیاری سایر دستگاه‌ها است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان(ماده ۱۶و  ۱۵) وجود دارد بر اساس پشتوانه قضایی است و برای مسائل حقوقی بوده، ادامه داد: با کمک و ورود شهرداری این مرکز به کمپ تربیتی و درمانی و آموزشی شهرداری تبریز تبدیل خواهد شد و البته دستگاه‌های دیگر نیز از جمله بهزیستی، بیمه، علوم پزشکی و … نیز باید به وظایف خود نسبت به این مرکز اقدام کنند.