همت ستودنی ساکنان خطیب، الگوی ارزشمند مشارکت‌های شهروندی است
همت ستودنی ساکنان خطیب، الگوی ارزشمند مشارکت‌های شهروندی است

دکتر صادق نجفی، با حضور در مسجد امام خمینی(ره) محله خطیب، ضمن دیدار با شهروندان و بررسی مشکلات محدوده خطیب، در مراسم عزاداری این محله نیز شرکت کرد. شهردار تبریز پیشینه تاریخی خطیب را مایه مباهات و افتخار شهر توصیف کرد و افزود: نقش این محله در دوره پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس […]

۸۶۸۶دکتر صادق نجفی، با حضور در مسجد امام خمینی(ره) محله خطیب، ضمن دیدار با شهروندان و بررسی مشکلات محدوده خطیب، در مراسم عزاداری این محله نیز شرکت کرد.
شهردار تبریز پیشینه تاریخی خطیب را مایه مباهات و افتخار شهر توصیف کرد و افزود: نقش این محله در دوره پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است؛ امروز پس سال‌ها شاهدیم که حماسه‌آفرینی شهدا و جانبازانی که از این محله در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، حضور داشتند، زبان‌زد پیشکویتان دفاع‌مقدس است.
وی اظهار داشت: همت ستودنی شهروندان خطیب در احداث مسجد امام خمینی(ره) و حضور پرشور در برنامه‌های این مسجد، نماد مسئولیت‌پذیری‌ یک خانواده همدل و صمیمی، در فضای اجتماعی شهر است.


شهردار تبریز، با بیان این‌که در سال‌های اخیر، بخش مهمی از اقدامات عمرانی شهرداری تبریز در غرب تبریز، پیگیری شده‌است، گفت: تاثیرات عمرانی و ترافیکی پروژه‌های مهمی از قبیل مترو، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح راه‌آهن، آخونی و اره‌گر در خدمت این محله است؛ با این حال، مصمم هستیم با همکاری شهروندان، این اقدامات را در بطن محله نیز پیگیری کنیم.
وی فضای سبز را از مهم‌ترین نیازهای خطیب خواند و افزود: شهرداری منطقه ۶ موظف شده با اجرای مطالعات مکان‌سنجی، شناسایی موقعیت‌های احداث و توسعه فضای سبز را در دستور کار قرار داده و در صورت لزوم، زمینه تملک‌های لازم در این خصوص را شناسایی کند.
دکتر نجفی اظهار داشت: محدوده قابل‌توجهی که در اطراف مسجد امام خمینی(ره) در دسترس است، باید با نظرسنجی از مردم، به یک فضای سبز زیبا و متفاوت تبدیل شود.


وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم این مسجد گفت: تاثیرگذاری این مسجد فعال و پویا، می‌تواند در حوزه‌های اجتماعی و موضوعات متعدد آموزش های شهروندی نیز بارز باشد.
شهردار تبریز در پایان دیدار مردمی خود، ضمن حضور در مراسم عزاداری محله خطیب، به مشکلات تنی چند از شهروندان نیز رسیدگی کرد.

در این دیدار رسول درسخوان عضو شورای اسلامی شهر تبریز و سیاوش مکانی شهردار منطقه  ۶ تبریز نیز حضور داشت.