کاخ سفید: روس‌ها صبرمان را تمام کردند/تحریمشان می‌کنیم
کاخ سفید: روس‌ها صبرمان را تمام کردند/تحریمشان می‌کنیم

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب به قطع مذاکرات کشورش با روسیه در موضوع سوریه و نظر دولت آمریکا در این خصوص پرداخت. ارنست سخنان خود را با انتقادی سخت آغاز کرد و گفت: «صبر همه از اقدامات روس‌ها تمام شده است.» سخنگو ادامه داد: «روس‌ها ابتدا اعتبار زیادی کسب کردند با ارائه تعهداتی که […]

images«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب به قطع مذاکرات کشورش با روسیه در موضوع سوریه و نظر دولت آمریکا در این خصوص پرداخت.

ارنست سخنان خود را با انتقادی سخت آغاز کرد و گفت: «صبر همه از اقدامات روس‌ها تمام شده است.»

سخنگو ادامه داد: «روس‌ها ابتدا اعتبار زیادی کسب کردند با ارائه تعهداتی که به آنها پایبند نبودند؛ از ابتدای دخالت نظامی آنها در سوریه، اقدام موثری از جانب آنها علیه داعش ندیدیم.»

ارنست گفت: «کارشان به قدری کم‌کیفیت شده که سعی می‌کنند با به نام زدن کارهای موفق آمریکا، برای خود اعتبار کسب کنند.»

چندی پیش هم روس‌ها و هم آمریکایی ادعا کردند که در حمله هوایی خود «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش را کشته‌اند.

سخنگو از ایران هم نام برد و گفت: «حالا دیگر فقط ایران و روسیه از بشار اسد حمایت می‌کنند و دیگر اعضای جامعه جهانی، آنها را به خاطر این کار به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهند.»

مقامات آمریکایی معمولاً کشور خود را با چند کشور صنعتی و متمول غربی دیگر جمع می‌بندند و این جمع را «جامعه جهانی» می‌خوانند.

ارنست گفت که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل پایبند نماندن روس‌ها به تعهداتشان در سوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه آنها اعمال خواهد کرد. آمریکایی‌ها پیش از این نیز روس‌ها را به دلیل مسائل اوکراین و الحاق شبه‌جزیره کریمه، تحریم کرده بودند.

سخنگوی کاخ سفید با وجود همه این انتقادات و تهدیدها البته گفت که کل بحث مذاکرات چندجانبه بین‌المللی با روس‌ها برای ایجاد صلح در سوریه، هنوز به محاق نرفته است.

وی گفت: «روس‌ها و دیگر اعضای جامعه جهانی هنوز اعتقاد دارند که راه حل بحران سوریه، نظامی نیست.»