کاهش ۸٫۵ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی/ شبستر رکورددار بیشترین و اهر کمترین‌ بارش‌ها
کاهش ۸٫۵ درصدی بارش‌ها در آذربایجان‌شرقی/ شبستر رکورددار بیشترین و اهر کمترین‌ بارش‌ها

در سال زراعی ۹۴-۹۵ (از اول مهر سال ۹۴ تا پایان شهریور ۹۵) در استان آذربایجان‌شرقی ۳۲۳٫۶ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۳٫۳ میلی‌متر بود کاهش ۸٫۵ درصدی را نشان می‌دهد. وی افزود: در این مدت در تبریز ۳۲۳٫۳ میلی‌متر بارش گزارش شده که نسبت به مدت مشابه […]

در سال زراعی ۹۴-۹۵ (از اول مهر سال ۹۴ تا پایان شهریور ۹۵) در استان آذربایجان‌شرقی ۳۲۳٫۶ میلی‌متر بارش ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۵۳٫۳ میلی‌متر بود کاهش ۸٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت در تبریز ۳۲۳٫۳ میلی‌متر بارش گزارش شده که نسبت به مدت مشابه قبل ۴٫۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطلبی‌فر تصریح کرد: در سال زراعی ۹۴-۹۵  بیشترین بارش استان آذربایجان‌شرقی مربوط به شهرستان مرند با ۵۱۹٫۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی قبل آن که ۴۹۰٫۴ میلی‌متر بوده ۵٫۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کمترین بارش در سال زراعی ۹۴-۹۵ در استان را سراب با ۱۹۴٫۷ میلی‌متر به خود اختصاص داده که که نسب به سال زراعی قبل آن که ۲۷۶٫۱ میلی‌متر بود از کاهش ۲۹٫۵ درصدی برخوردار است.

بیشترین افزایش بارش شبستر با ۴۱٫۳ میلی‌متر/ بیشترین کاهش با ۳۵٫۵ میلی‌متر مربوط به اهر

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بیشترین افزایش میزان بارش در سال زراعی ۹۴-۹۵ مربوط به شهرستان شبستر با ۳۹۲٫۱ میلی‌متر بوده که با افزایش ۴۱٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

مطلبی‌فر گفت: بیشترین کاهش بارش در سال زراعی ۹۴-۹۵ را شهرستان اهر با ۲۸۱٫۵ میلی‌متر با ۳۵٫۵ درصد به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سال زراعی ۹۴-۹۵ از ۱۸ ایستگاه هواشناسی در استان به غیر از تبریز با ۴٫۷، میانه ۲۹٫۱، جلفا ۱۳٫۵، مرند ۵٫۹ و شبستر با ۴۱٫۳ و بندر شرفخانه با ۹٫۴ میلی‌متر که افزایش بارش داشته‌اند از ۱۲ ایستگاه هواشناسی دیگر استان کاهش بارش را نشان می‌دهد.

بارش ۱۴۰٫۶ میلی‌متر بارش در نیمه نخست ۹۵/ افزایش ۱۰ درصدی

وی میانگین بارش در شش ماهه نخست امسال را در استان ۱۴۰٫۶ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این بارش‌های نسبت به سال گذشته در همین مدت که ۱۳۰٫۵ میلی‌متر بود از افزایش ۱۰ میلی‌متری بوده است.

مطلبی‌فر تصریح کرد: در نیمه نخست بیشترین بارش مروبط به شهرستان مرند با ۲۱۶٫۱ میلی‌متر و کمترین مربوط به سراب با ۷۱٫۵ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی میزان بارش شهرستان تبریز مرکز استان را نیمه نخست امسال ۱۵۹٫۵ میل‌متر اعلام کرد و افزود: در این مدت مرراغه ۱۳۰٫۵، میانه ۱۰۲٫۳، اهر ۱۱۵٫۵، جلفا ۱۶۱٫۶، سهند ۱۱۸٫۳، کلیبر ۱۷۲٫۷، بناب ۱۱۵٫۵، ملکان ۱۱۲٫۵، شبستر ۲۱۷٫۳، بستان‌آباد ۱۲۷، هریس ۱۷۲٫۳، بندرشرفخانه ۱۶۳٫۹، ورزقان ۱۴۹، عجب‌شیر ۱۱۵٫۸ و چاراویماق ۱۰۸٫۸ میلی‌متر بارش داشته‌اند.