تبریز در مسیر گردشگری شهرهای ایران نیست
تبریز در مسیر گردشگری شهرهای ایران نیست

فریدون بابایی‌اقدم با تاکید بر اینکه باید با ایجاد سازو کارهایی و دعوت از آژانس‌ها و تورهای خارجی به تبریز فکری برای حل این مسئله بکنیم، اظهار داشت: توجه به مسائل نرم افزاری در کنار توسعه زیرساخت‌ها نیز یکی از مسائلی است که به نظرم نباید مورد غفلت قرار بگیرد. آهور: گردشگران به خاطر داشته […]

فریدون بابایی‌اقدم با تاکید بر اینکه باید با ایجاد سازو کارهایی و دعوت از آژانس‌ها و تورهای خارجی به تبریز فکری برای حل این مسئله بکنیم، اظهار داشت: توجه به مسائل نرم افزاری در کنار توسعه زیرساخت‌ها نیز یکی از مسائلی است که به نظرم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

آهور: گردشگران به خاطر داشته ها و هویت تبریز به این شهر می آیند/ همایش ملی تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: گردشگرانی که به تبریز خواهند آمد به خاطر هویت، داشته‌ها و پتانسیل‌های تبریز خواهند آمد که ما باید این‌ها را احیا کنیم و به گردشگران نشان دهیم.

ایران آهور با اشاره به اینکه بازار تبریز فرصت بی‌نظیر جذب گردشگر به این شهر است گفت: بازار تبریز میراث جهانی ثبت شده است و باید زیرساختهای هتل و رستوران را در این حدوده این بازار بزرگ ایجاد کینم.

آهور با پیشنهاد برگزاری همایش ملی تبریز ۲۰۱۸ گفت: باید در راستای اقدامات نرم‌افزاری برای سال ۲۰۱۸ همایش بزرگ ملی تبریز ۲۱۰۸ برگزار کنیم که در صورت راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورا این مرکز می‌تواند در این خصوص فعال باشد و قطعا خواهیم توانست از نتایج مثبت چنین همایشی استفاده نماییم.

 سعید محدث: سایر ادارات هم در خصوص تبریز ۲۰۱۸ پای کار بیایند/ تبریز شهر بدون خانه‌ها و پانسیون‌های  اجاره‌ای

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مبحث تبریز ۲۰۱۸ زمانی جا‌می‌افتد که ادارات ذینفع دیگر هم پای کار باشند.

سعید محدث با اشاره به عدم وجود حتی یک دستگاه تونل انتقال مسافر(جت وی) در فرودگاه تبریز گفت: شایسته تبریز نیست که فرودگاه بین‌المللی تبریز حتی یک دستگاه تونل انتقال مسافر به سالن فرودگاه را نداشته باشد و مسافران در اکثر اوقات سال در یک لحظه تفاوت چند درجه دما در هواپیما و هوای آزاد را تحمل کنند.

محدث در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در تبریز مقوله منزل اجاره‌ای جا‌نیفتاده است اظهار داشت: هتل‌های موجود کفاف مسافران و گردشگران را نمی‌دهند و امروز تمامی هتل‌های تبریز پر بوده و نیاز به توسعه تخت‌های اقامتی در شهر داریم اما در کنار آن باید به سمت تشویق دارندگان منازل مسکونی به ایجاد درآمد از این منازل و ارائه منازل اجاره‌ای به گردشگران توسط شهروندان برویم.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید رویکرد و تغییر نگرش و تفکر دهیم و روش بینابین برای حل برخی مشکلات ایجاد کنیم، گفت: باید به افرادی که ساختمانهای ۱۰ طبقه دارند امکانات دهیم که این ساختمانها را در ۲۰۱۸ به هتل دو و سه ستاره تبدیل کنند.

سعید محدث با اعلام اینکه اگر مسئولان استانی اراده نکنند به تنهایی از دست شهرداری کاری ساخته نیست گفت: سایر دستگاه‌های استانی هم باید برای تبریز ۲۰۱۸ فعالیت کنند به‌عنوان مثال اگر راه سهند تبریز باز نشود توریستی که به کندوان می‌رود از جاده دیزل آباد که دهها معضل دارد و همواره ترافیک سنگینی را تحمل می‌‌کند را باید استفاده کند.