اسد مشروعیت خود را از مردم سوریه می‏‌گیرد/ به ایران اعتماد کامل داریم
اسد مشروعیت خود را از مردم سوریه می‏‌گیرد/ به ایران اعتماد کامل داریم

به نقل از المنار،  «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه اعلام کرد عربستان و قطر از تروریست های سوریه حمایت مالی می کنند و عناصر تروریستی را از طریق ترکیه به سوریه اعزام می کنند. شعبان تاکید کرد سوریه جنگ علیه ترکیه و گروه های تروریستی را برای بازگرداندن حاکمیت به […]

۵۲۰۷۵۸۵_۵۵۱به نقل از المنار،  «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه اعلام کرد عربستان و قطر از تروریست های سوریه حمایت مالی می کنند و عناصر تروریستی را از طریق ترکیه به سوریه اعزام می کنند.

شعبان تاکید کرد سوریه جنگ علیه ترکیه و گروه های تروریستی را برای بازگرداندن حاکمیت به همه اراضی سوریه تجربه می کند.

وی افزود: به ما ارتباطی ندارد که آمریکایی‎ها روابط ما با خودشان را چگونه تفسیر می کنند، اینکه ما آنها و تصمیماتشان را به رسمیت می شناسیم، زیرا دولت سوریه و رئیس جمهور آن مشروعیت خود را از ملت سوریه می گیرند نه دولت آمریکا. ما به عنوان یک دولت با بحران برخورد می کنیم و نه به عنوان یک تیمی که به دنبال اعتبار بین المللی است.

مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهور سوریه افزود: ما دولتی هستیم که از اعتبار بین المللی برخورداریم و ارتش ما با تروریسم مقابله می‌کند، از همین روی منتظر هیچ تصمیم آمریکایی نمی‎مانیم. علاوه بر آن، دولت آمریکا از انحطاط اخلاقی حتی در توافقاتی که آن را امضا می کند، رنج می برد.

وی خاطرنشان کرد به همپیمانانمان یعنی روسیه، ایران و نیروهای مقاومت اعتماد کامل داریم.

بثینه شعبان گفت: ما در شرایط سختی به سر می بریم؛ شرایطی که گروه های مسلح از همه کشورهای جهان وارد سوریه می شوند و ارتش قهرمان ما در جبهه های مختلف با آنها مبارزه می کنند.

مشاور اسد افزود: روسیه به طور کامل با غرب تفاوت دارد، زیرا این کشور به حاکمیت کشورها احترام می گذارد. ما شریک روسیه در هر زمینه ای هستیم و روسیه بدون موافقت فرماندهی سوریه بر سر هیچ مساله ای با آمریکا توافق نمی کند.

شعبان همچنین به ترور «ناهض حتر» نویسنده اردنی اشاره کرد و گفت: ناهض حتر یک روشنفکر مقاوم بود و ترور وی بخشی از آن چیزی است که در منطقه روی می دهد.