افزایش ۲٫۱ درصدی طلاق در آذربایجان‌شرقی/ ۶ شهرستان دفاتر ثبت طلاق ندارند
افزایش ۲٫۱ درصدی طلاق در آذربایجان‌شرقی/ ۶ شهرستان دفاتر ثبت طلاق ندارند

علی جعفری‌آذر اظهار داشت: در پنج ماهه امسال ۱۵ هزار و ۸۷۱ ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است که ۱۱ هزار و ۱۳۲ ازدواج در مناطق شهری و ۴ هزار و ۷۳۹ ازدواج در مناطق روستایی به ثبت رسیده است. وی افزود: بیشترین ازدواج ثبت شده در تبریز ۶ هزار و ۷۵۶ مورد، […]

علی جعفری‌آذر

اظهار داشت: در پنج ماهه امسال ۱۵ هزار و ۸۷۱ ازدواج در استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است که ۱۱ هزار و ۱۳۲ ازدواج در مناطق شهری و ۴ هزار و ۷۳۹ ازدواج در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین ازدواج ثبت شده در تبریز ۶ هزار و ۷۵۶ مورد، مرند یک هزار و ۷۱ و مراغه یک هزار و ۱۱ مورد بوده است و کمترین ازدواج ثبت شده در هریس با ۱۶۱، خداآفرین ۲۶۶ و چاراویماق ۲۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ازدواج در استان در پنج ماهه امسال ۲٫۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در سال گذشته در همین مدت ۱۶ هزار و ۲۷۸ مورد ازدواج ثبت شده بود که این رقم امسال به ۱۵ هزار و ۸۷۱ مورد رسیده است.

رشد ۲٫۱ درصدی طلاق در آذربایجان‌شرقی

جعفری‌آذر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به خبرنگار فارس در رابطه با میزان طلاق در پنج ماهه امسال گفت: در این مدت در سال‌جاری ۳ هزار و ۳۴۱ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته در همین مدت ۳ هزار و ۲۷۱ مورد بوده که از رشد ۲٫۱ درصدی برخوردار است.

وی گفت: ۲ هزار و ۶۸۶ طلاق در پنج ماهه امسال در مناطق شهری و ۶۵۵ طلاق در مناطق روستایی استان به ثبت رسیده است.

جعفری‌آذر بیشترین میزان طلاق را در تبریز یک هزار و ۷۷۸ مورد، مراغه ۲۵۱  مورد و مرند ۲۰۲ مورد اعلام کرد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در شهرستان های خداآفرین، چاراویماق، ورزقان، جلفا، هریس و عجب‌شیر دفاتر ثبت طلاق وجود ندارد و به همین دلیل در شهرستان‌ها میزان طلاق صفر است.