دموکرات‌ها خواستار نامزدی سندرز در صورت کناره گیری کلینتون هستند
دموکرات‌ها خواستار نامزدی سندرز در صورت کناره گیری کلینتون هستند

به نقل از اسپوتنیک، در حالی که کمپین انتخاباتی کلینتون اعلام کرده است که علت اصلی از حال رفتن وی در مراسم گرامیداشت ۱۱ سپتامبر تنها بیماری ذات الریه و از دست رفتن آب بدن بوده، ولی شایعات و گمانه زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامتی نامزد دموکراتها مطرح شده است. جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که […]

۱۳۹۵۰۱۱۰۱۷۲۴۳۹۸۴۶۷۴۲۴۱۲۴به نقل از اسپوتنیک، در حالی که کمپین انتخاباتی کلینتون اعلام کرده است که علت اصلی از حال رفتن وی در مراسم گرامیداشت ۱۱ سپتامبر تنها بیماری ذات الریه و از دست رفتن آب بدن بوده، ولی شایعات و گمانه زنی‌های زیادی درباره وضعیت سلامتی نامزد دموکراتها مطرح شده است.

جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که نه تنها دموکرات‌ها بلکه مردم آمریکا هنوز امیدوارند که برنی ساندرز به عرصه رقابت‌های انتخاباتی بازگردد. کلینتون تلاش زیادی کرده است تا نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی اش را کم اهمیت جلوه دهد ولی افکار عمومی آمریکا نسبت به صداقت کمپین انتخاباتی کلینتون شک و تردید دارند و ادعاهای مطرح شده در خصوص بیماری ذات الریه کلینتون را با واقعیت‌های موجود، منطبق نمی‌دانند.

تشدید گمانه زنی‌ها نسبت به وضعیت سلامتی کلینتون موجب شده است تا نگرانی‌هایی درباره توانایی وی برای ادامه رقابت‌های انتخاباتی و حتی اجرای مسئولیت‌های ریاست جمهوری مطرح شود.

نظرسنجی موسسه راسموسن نشان می‌دهد که ۴۸ درصد دموکرات‌ها از بازگشت برنی ساندرز در صورت کناره گیری کلینتون از رقابت‌های انتخاباتی حمایت می‌کنند. تنها ۲۲ درصد رای دهندگان دموکرات از جو بایدن حمایت کرده‌اند.

نظرسنجی حاکی است که میزان محبوبیت ساندرز در سراسر آمریکا به ۵۶ درصد افزایش یافته است و ۳۶ درصد رای دهندگان آمریکایی دیدگاه منفی نسبت به وی دارند. دیدگاه منفی نسبت به کلینتون به بیش از ۵۶ درصد رسیده است.

نتایج این نظرسنجی در شرایطی اعلام شده است که ایمیل‌های فاش شده از کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا نشان می‌دهد که اعضای این حزب بیشتر از نامزدی کلینتون در برابر ساندرز حمایت کرده‌اند.