پس از گذشت پنج هفته از رقابت‌های فصل شانزدهم، دو هافبک توانستند عنوان ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر از آن خود کنند، دو بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن ملی را در کارنامه خود دارند. به گزارش ورزش سه، با پایان یافتن بازی تیم‌های استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز، بازی‌های هفته پنجم لیگ شانزدهم نیز […]

پس از گذشت پنج هفته از رقابت‌های فصل شانزدهم، دو هافبک توانستند عنوان ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر از آن خود کنند، دو بازیکنی که سابقه پوشیدن پیراهن ملی را در کارنامه خود دارند.

به گزارش ورزش سه، با پایان یافتن بازی تیم‌های استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز، بازی‌های هفته پنجم لیگ شانزدهم نیز به پایان رسید و بازیکنان حاضر در این رقابت‌ها به فرم ایده آل خود نزدیک شدند. در این مطلب به بررسی مؤثرترین و ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر می‌پردازیم، مطلبی که نوع ارزش‌گذاری در آن به‌مانند فصل قبل است و بر اساس عملکرد کمی بازیکنان همچون گل زنی، ارسال پاس گل و … بازیکنان موردبررسی قرار می‌گیرند.

اول – ایمان مبعلی، نقشه‌کشی دوباره مهندس

هافبک سابقاً ملی‌پوش نفتی‌ها در این فصل توانسته بازهم برای تیمش بدرخشد او در بازی‌های لیگ شانزدهم با بازی‌های فوق‌العاده خود توانسته در بالانشین شدن تیمش تأثیر فراوانی داشته باشد، ایمان در پنج بازی ابتدایی نفتی‌ها موفق شده سه بار برای این تیم گل زنی کند و سه پاس گل نیز برای سایر بازیکنان مهیا کند تا درمجموع به شش امتیاز مثبت برسد. ایمان یکی از دو بازیکنی است که بیشترین پاس گل را داشته و یکی از پنج بازیکنی محسوب می‌شود که در رأس بهترین گل زنان لیگ قرار دارند.

دوم – مهدی ترابی، نارنجی‌پوش موردعلاقه کی روش

تنها ملی‌پوش سایپا در تیم ملی فعلی کشورمان، با آغاز لیگ شانزدهم توانسته عنوان دومین بازیکن مؤثر لیگ را به نام خود بزند، ترابی که یکی از بازیکنان منتخب کی روش در بازی برابر چینی‌ها بود، تاکنون در سه بازی موفق به گل زنی شده است، بازیکن پرطرفدار خودروسازان که پیش از آغاز فصل تیم‌های بزرگ لیگ برتر را خواستار خود می‌دید دو بار نیز با پاس‌های خود زمینه‌ساز گل زنی تیمش شد و تاکنون توانسته پنج امتیاز به‌دست بیاورد. ترابی یکی از پنج آقای گل فعلی لیگ برتر محسوب می‌شود.

سوم – رحیم زهیوی، در فکر آقای گلی

مهاجم کاربلد خوزستانی‌ها که یکی از ارکان اصلی این تیم در قهرمانی لیگ پانزدهم بود، در لیگ فعلی نیز بازی‌های خود را با گل زنی برای تیمش آغاز کرد، رحیم درحالی‌که توانسته بود سه بار برای استقلال خوزستان گل زنی کند دچار مصدومیت شد و دقایق زیادی از بازی اخیر تیمش را از دست داد تا فرصت کمی برای بیشتر کردن گل‌هایش در اختیار داشته باشد. او علاوه بر گل‌های خود یک بار نیز با پاس گل زیبای خود برای تیمش مؤثر واقع شد تا اکنون با چهار امتیاز یکی از بازیکنان بالانشین این لیست محسوب شود.

سوم – محمد قاضی، به دنبال آغاز مجدد

مهاجم باتجربه نفتی‌ها که پس از حضور علی دایی به این تیم نقل‌مکان کرد در رقابت‌های لیگ برتر یکی از عوامل امتیازگیری این تیم بود، او در پنج بازی اخیر توانسته سه بار گل زنی کند و به‌عنوان یکی از پنج بازیکن صدر جدول گل زنان شناخته شود، قاضی به‌غیراز گل‌های خود، یک‌بار نیز با پاس خود موجب گل زنی همبازیان خود شد. او نیز از بازیکنان چهار امتیازی بالای جدول ارزشمندترین‌ها محسوب می‌شود.

سوم – فرید بهزادی کریمی، در سپاهان به دنبال لباس تیم ملی

مهاجم سپاهانی‌ها که در سال‌های اخیر توانسته برای تیم‌هایی که به میدان رفته موفق ظاهر شود در تیم جدید خود نیز به خوبی از پس وظایف محوله برآمده و تأثیر بسزایی در امتیاز گیری اصفهانی‌ها شده است، کریمی که دچار مصدومیتی بد موقع شد و فرصت خوبی را برای ادامه درخشش خود از دست داد تاکنون دو بار توانسته برای سپاهانی‌ها گل زنی و یک بار اقدام به ارسال پاس گل کند و یک بار نیز یک ضربه پنالتی به‌دست بیاورد، ضربه‌ای که یک گل برای تیمش به همراه داشته است. او نیز به‌مانند دیگر بازیکنان رده سوم، چهار امتیازی است.

سوم – ایوب کلانتری، پیشروی با پاس گل

هافبک باتجربه سیاه‌جامگان که فصول اخیر را در تیم‌های تبریزی گذرانده بود امسال به جمع مشهدی‌ها و شاگردان کاظمی پیوست و تاکنون توانسته عملکرد قابل‌توجهی داشته باشد، کلانتری در پنج بازی ابتدایی لیگ برتر سه بار اقدام به ارسال پاس گل کرده و به‌عنوان یکی از بهترین گلسازهای لیگ خود را معرفی کرده و یک بار نیز برای تیمش گل زنی کرده است و با چهار امتیاز در رده سوم ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر قرارگرفته است.

توضیح ۱: بازیکنان به ازای هر گل زده و هر پاس گل، یک امتیاز مثبت دریافت می‌کنند.

توضیح ۲: بازیکنانی که موفق به کسب پنالتی می‌شوند در صورت به ثمر رسیدن پنالتی (توسط هر بازیکنی) یک امتیاز (به‌مانند پاس گل) و در صورت از دست رفتن پنالتی نیم امتیاز مثبت دریافت می‌کنند.

 

ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر +جدول
ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر +جدول
ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر +جدول