جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود
جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود

احمد فرشبافیان اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد تعاملات فرهنگی بین کشورهای منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه برگزار می‌شود که از برگزیدگان کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ایران با اهدای نشان فرهنگی شهریار، جایزه ویژه، تندیس و لوح سپاس، تقدیر خواهد شد. وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در جهان امروز، بهترین و موثرترین […]

احمد فرشبافیان اظهار داشت: این جشنواره با هدف ایجاد تعاملات فرهنگی بین کشورهای منطقه قفقاز، آناتولی و آسیای میانه برگزار می‌شود که از برگزیدگان کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ایران با اهدای نشان فرهنگی شهریار، جایزه ویژه، تندیس و لوح سپاس، تقدیر خواهد شد.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در جهان امروز، بهترین و موثرترین دیپلماسی بوده و نسبت به دیپلماسی های سیاسی، اقتصادی و … از جایگاه بالاتری برخوردار است؛ چرا که حضور دانشمندان در دیپلماسی فرهنگی می‌تواند دیگر دیپلماسی‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس موسسه مطالعاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز درباره اهمیت جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار متذکر شد: در استان، برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی در خصوص استاد شهریار برگزار می‌شود؛ ولی تا دبیرخانه‌ای دائمی بدین کار اختصاص پیدا نکند، نمی‌تواند ماحصل زیادی برای فرهنگ و ادب جامعه داشته باشد؛ از این رو دانشگاه تبریز به عنوان مرکز علمی، مسؤولیت دبیرخانه دائمی کنگره شهریار را بر عهده گرفته است و انتظار می‌رود تا ثمرات ادبی و فرهنگی خوبی را با خود به ارمغان آورد.

فرشبافیان اضافه کرد: افتتاح مرکز مطالعاتی ترکیه،آذربایجان و گرجستان، پخش سه قطعه از اشعار و کلیپ ویژه استاد شهریار و رونمایی از ۱۵ عنوان جلد کتاب اولین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

شایان ذکر است: دومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار ۲۷ شهریور ماه جاری در تالار همایش‌های بین‌المللی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.