گفتنِ نمی‌دانم شجاعت می‌خواهد/ نسخه پیچیدن‌های جاهلانه بلاهای زیادی به بار آورده است
گفتنِ نمی‌دانم شجاعت می‌خواهد/ نسخه پیچیدن‌های جاهلانه بلاهای زیادی به بار آورده است

مسعود پزشکیان صبح امروز  در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مشکل ما روش‌های غیرعلمی و غیر کارشناسی است که با آن عمل می‌کنیم، اظهار داشت:  در حقیقت در قدم اول باید به بالاترین رتبه برسیم که رسیدن به آن کار سهلی نیست و در حقیقت همان بی‌نهایتی […]

مسعود پزشکیان صبح امروز  در نشست اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه مشکل ما روش‌های غیرعلمی و غیر کارشناسی است که با آن عمل می‌کنیم، اظهار داشت:  در حقیقت در قدم اول باید به بالاترین رتبه برسیم که رسیدن به آن کار سهلی نیست و در حقیقت همان بی‌نهایتی است که انسان‌ها باید به دنبال آن باشند.

وی در ادامه با اشاره به مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها در خصوص یک مسئله و اظهار بی‌اطلاعی، گفت: رسانه‌ها در ادامه این پاسخ نوشتند، فلانی می‌گوید من نمی‌دانم، تا به امروز با یک فردی برخورد نکردند که جسارت این را دارد وقتی نمی‌داند بگوید نمی‌دانم.

وی اضافه کرد: همیشه رفته‌اند دنبال یک عده افرادی که با تمام ناآگاهی و جهل ادعا کرده‌اند که می‌دانیم و برای جامعه نسخه پیچیده‌اند و این بلا را بر سر ما آورده‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، با بیان اینکه راه‌هایی که ما در جامعه داریم و باید برویم، پیدا کردن راه‌های علمی است، تأکید کرد: نور و بصیرت یک‌ مسئله دیگری است، اگر به‌نوعی دیگر به مسائل نگاه و با آن برخورد کنیم بسیاری از مشکلات را حل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما قادریم مشکلاتمان را با قدرت و تجربیاتی که وجود دارد حل کنیم، بر همین اساس باید یاد بگیریم از تجربه و آگاهی و دانایی استفاده کنیم و یاد بگیریم جایی که نمی‌دانیم با جسارت بگوییم “نمی‌دانیم” و بعد برویم از کسانی که می‌دانند بخواهیم راه درست را به ما نشان بدهند.

پزشکیان در ادامه در رابطه با بحث مشکلات اعتیاد، گفت: اعتیاد بازار عرضه و تقاضاست و تا زمانی که تقاضا وجود دارد مبارزه و جلوگیری از آن غیرممکن خواهد بود، در برخی کشورها خودشان عرضه‌کننده کالا شده‌اند و درعین‌حال با نظارت و کنترل از بسیاری مسائل جلوگیری کرده‌اند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در دنیا برای حل همه مشکلات راه‌حل وجود دارد، اینکه چرا ما نمی‌توانیم به این دلیل بوده که به دنبال راه‌های علمی نمی‌رویم.

وی ادامه داد: باید دست‌به‌دست هم بدهیم و با استفاده از تجربه‌ علما و دانشمندان و تجربه‌های دنیا مشکلات را حل کنیم و درد مردم را داشته باشیم و با تمام وجود درد افراد گرفتار را احساس کنیم که درد این افراد درد ما است و اگر نتوانستیم حل کنیم نباید شب به‌راحتی خوابمان ببرد.