شرکت ماشین‌آلات صنعتی به صورت یکساله به تراکتورسازی تبریز واگذار شده و از آن روز حتی یک نفر هم از کارگران اخراج نشده است. وی افزود: به دنبال آن هستیم از طریق دادگاه و رأی آن بعد از اتمام یک سال مدیریت ماشین‌آلات صنعتی توسط تراکتورسازی تبریز کلاً مدیریت آن به تراکتورسازی تبریز واگذار شود. […]

شرکت ماشین‌آلات صنعتی به صورت یکساله به تراکتورسازی تبریز واگذار شده و از آن روز حتی یک نفر هم از کارگران اخراج نشده است.

وی افزود: به دنبال آن هستیم از طریق دادگاه و رأی آن بعد از اتمام یک سال مدیریت ماشین‌آلات صنعتی توسط تراکتورسازی تبریز کلاً مدیریت آن به تراکتورسازی تبریز واگذار شود.

حسینی گفت: شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی ایران تولیدکننده کهولودر تی.دی.ال ۸۶ و بکهولودر تی.دی.ال ۱۳۰ بوده و از سال ۱۳۷۰ از شرکت تراکتورسازی تبریز تفکیک و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۵ این واحد صنعتی  را به بخش خصوصی واگذار کردند و بعدها با مشکل مواجه شده و موجب اخراج کارگران و توقف این واحد تولیدی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی از مدیریت تراکتورسازی تبریز که مدیریت کارخانه ماشین آلات صنعتی را قبول کردند تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: از زمان واگذاری مدیریت این کارخانه به تراکتورسازی این واحد تولیدی فعالیت خود را با کارگران خود از سرگرفته و در حال حاضر مشکلی در این واحد تولیدی وجود ندارد.

سعید شبستری رئیس کمیسیون کارگری استان آذربایجان‌شرقی پیش از این گفته بود، در دو سال و نیم گذشته برای حل مشکلات این شرکت ادامه داد: آبان‌ماه سال ۹۲، کمیسیون کارگری استان، به اتفاق آراء، رد اهلیت سهامدار عمده آن را به تصویب رسانده و به سازمان خصوصی‌سازی ابلاغ کرد و در این مدت، با برگزاری بیش از ۲۱ جلسه کمیسیون کارگری استان و تصویب ۵۴ مصوبه، توانست پرونده ورشکستگی این شرکت را با همکاری سیستم قضایی استان به پایان برساند.