۳۰ کشته در انفجار تروریستی نزدیک تالار عروسی
۳۰ کشته در انفجار تروریستی نزدیک تالار عروسی

منابع خبری ترکیه ای ساعاتی قبل ضمن اعلام این خبر گزارش دادند هدف این حمله، مراسم عروسی بوده است. بر این اساس ده‌ها خودروی امدادی و آمبولانس به محل انفجار اعزام شدند. منابع خبری اعلام کردند که طبق آمارهای اولیه در پی این انفجار تروریستی دست کم ۳۰ نفر کشته و ۹۴ نفر دیگر زخمی […]

منابع خبری ترکیه ای ساعاتی قبل ضمن اعلام این خبر گزارش دادند هدف این حمله، مراسم عروسی بوده است. بر این اساس ده‌ها خودروی امدادی و آمبولانس به محل انفجار اعزام شدند.
منابع خبری اعلام کردند که طبق آمارهای اولیه در پی این انفجار تروریستی دست کم ۳۰ نفر کشته و ۹۴ نفر دیگر زخمی شده اند.
«علی یرلیکایا» فرماندار «غازی آنتپ» تائید کرد که این انفجار یک حمله تروریستی بوده است. «محمد شیمشک» معاون نخست وزیر ترکیه نیز با اشاره به انتحاری بودن این انفجار گفت که شمار تلفات این حمله احتمالاً بیش از آمار اعلام شده خواهد بود.
هلال احمر ترکیه هم ضمن تائید «آمار بالای تلفات»، از مردم خواسته است برای کمک به سانحه‌دیدگان، خون اهدا کنند.
در همین حال «شامیل طیار» معاون حزب «عدالت و توسعه» ترکیه گفت که گروه تروریستی داعش عامل این حمله بوده است.
استانداری غازی‌ آنتپ نیز در بیانیه‌ای ضمن تأئید شمار تلفات این حمله تروریستیِ «بی‌رحمانه»؛ خواستار مجازات عوامل اجرای آن و همچنین کسانی شد که دستور انجام این حمله را صادر کرده‌اند.
ساعتی پس از این انفجار، حزب دموکراتیک خلق‌ها که رویکردی در حمایت از کردها دارد اعلام کرد برخی اعضای این حزب نیز در این مراسم عروسی شرکت داشته‌اند.
گفتنی است، استان «غازی آنتپ» در جنوب ترکیه با استان حلب در سوریه هم مرز است؛ جایی که درگیری های شدیدی میان گروه تروریستی داعش و معارضان سوری مورد حمایت آمریکا در شهرهای «منبج» و «جرابلس» در استان حلب برای هفته هاست که ادامه دارد.
 اردیبهشت ماه امسال نیز انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل اداره پلیس در شهر «غازی عینتاب»، باعث کشته شدن دو مأمور پلیس و زخمی شدن ۱۳ مأمور دیگر شد.
۲۷۵۱۰۸_۷۱۲ ۲۷۵۱۰۹_۷۹۵ ۲۷۵۱۱۰_۵۲۵ ۲۷۵۱۱۱_۴۸۸A man and a woman mourn next to a body of one the victims of a blast targeting a wedding ceremony in the southern Turkish city of Gaziantep, Turkey, August 20, 2016. Ihlas News Agency via REUTERS