روادید بین ایران و ارمنستان لغو شد/ اقامت تا ۹۰ روز بدون ویزا
روادید بین ایران و ارمنستان لغو شد/ اقامت تا ۹۰ روز بدون ویزا

زاهد محمودی اظهار داشت: طی یادداشت تفاهم لغو روادید بین ارمنستان و ایران در ۱۶ مرداد امسال توسط هیات دولت نهایی و اجرایی شد. وی افزود: اتباع ایرانی و ارمنی در سفر به کشور مقابل دیگر نیازی به روادید نداشته و طبق توافق طرفین اتباع دو کشور تا ۹۰ روز بدون ویزا در کشور مقصد […]

۵۹۷۱۶زاهد محمودی اظهار داشت: طی یادداشت تفاهم لغو روادید بین ارمنستان و ایران در ۱۶ مرداد امسال توسط هیات دولت نهایی و اجرایی شد.

وی افزود: اتباع ایرانی و ارمنی در سفر به کشور مقابل دیگر نیازی به روادید نداشته و طبق توافق طرفین اتباع دو کشور تا ۹۰ روز بدون ویزا در کشور مقصد می‌توانند اقامت داشته باشند.

فرماندار جلفا خاطرنشان کرد: دارندگان کلیه گذرنامه‌ها اعم از سیاسی، خدمتی و عادی می‌توانند به جمهوری ارمنستان سفر کنند.

محمودی این تصمیم را در توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بسیار موثر دانسته و آن را از خدمات دولت تدبیر و امید به اتباع ایرانی در سهولت سفر به کشورهای همسایه بیان کرد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون ارتباط زمینی کشورمان با جمهوری ارمنستان از طریق پل مرزی نوردوز احداث شده بر روی رودخانه ارس در محدوده شهرستان جلفا با این جمهوری صورت می گیرد.

ارمنستان کشوری با جمعیت حدود سه میلیون نفر در قفقاز جنوبی به پایتختی ایروان که از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران هم‌مرز است.

پس از اعلام استقلال جمهوری ارمنستان (۲۱ سپتامبر ۱۹۹۱ میلادی)، جمهوری اسلامی ایران از نخستین کشورهای جهان بود که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت (۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ میلادی) و روابط همه‌جانبه سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و اقتصادی برقرار کرد.

برای سفر به این جمهوری باید با گذر از تبریز مرکز آذربایجان شرقی به سمت شهرستان جلفا، در امتداد رودخانه ارس مسیری به طول ۹۰ کیلومتر پیمود و از طریق پایانه مرزی نوردوز وارد این کشور زیبا و خوش آب و هوا شد.