تیم ملی والیبال ایران که پس از نیم قرن موفق به حضور در بازیهای المپیک شده بود، نخستین دیدار خود در سی و یکمین دوره این بازیها را با شکست سنگین و دور از انتظار برابر آرژانتین پشت سر گذاشت. به گزارش مهر، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران در سی و یکمین دوره بازیهای […]

تیم ملی والیبال ایران که پس از نیم قرن موفق به حضور در بازیهای المپیک شده بود، نخستین دیدار خود در سی و یکمین دوره این بازیها را با شکست سنگین و دور از انتظار برابر آرژانتین پشت سر گذاشت.

به گزارش مهر، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک از ساعت ۰۶:۰۵ دقیقه بامداد امروز دوشنبه در سالن والیبال ورزشگاه ماراکانا برابر تیم ملی آرژانتین برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر صفر شاگردان ولاسکو به پایان رسید.

تیم ملی والیبال ایران ست های این دیدار را با نتایج ۲۳ بر ۲۵ ، ۲۴ بر ۲۶ و ۲۵ بر ۱۸  به حریف آمریکای جنوبی خود واگذار کرد.

ملی پوشان کشورمان در شرایطی گام در این میدان گذاشتند که در لیگ جهانی که به میزبانی تهران برگزار شد توانستند ۳ بر ۲ آرژانتین را شکست دهند و این بار هم امیدوار بودند بتوانند چنین نتیجه ای را تکرار کنند.

شاگردان لوزانو که در گیم اول نوسان زیادی داشتند و قدر امتیازات را ندانستند، در شرایطی که با تیم حریف در امتیازات پایانی پایاپا پیش می رفتند روی اشتباهات فردی نتیجه را واگذار کردند.

ملی پوشان ایران در گیم دوم هم نمایش خوبی داشتند و با تیم ولاسکو برابر پیش رفتند و حتی در امتیاز ۲۴ نیز با حریف قدرتمند خود برابر کردند اما بازهم اشتباهات فردی و کم دقتی در کسب امتیاز فرصت را به حریف داد تا گیم دوم را هم با پیروزی به پایان برساند.

در گیم سوم شاگردان لوزانو بازی را با برتری برابر آرژانتین آغاز کردند و رقابت نزدیکی با حریف داشتند اما از امتیاز ۱۰ به بعد این آرژانتین بود که خیلی راحت امتیازات را جمع آوری کرد و اختلافش با ایران را بیشتر کرد و در نهایت گیم سوم را هم ۲۵ بر ۱۸ به حریف واگذار کرد.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران که سه نفر از انها به خاطر شرکت نکردن در مراسم افتتاحیه خبرساز شده بودند در این دیدار تمرکز لازم را نداشتند و هر چند برخی اوقات از حریف پیش افتادند اما تمرکز لازم برای رسیدن به پیروزی را نداشتند.

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در این مسابقات را روز چهارشنبه برابر لهستان برگزار خواهد کرد.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.