خلع‌ید نمایشگاه بین‌المللی تبریز!/ استاندار: نمایشگاه باید نمایشگاه بماند!
خلع‌ید نمایشگاه بین‌المللی تبریز!/ استاندار: نمایشگاه باید نمایشگاه بماند!

سال ۱۳۶۴ زمین نمایشگاه دائمی تبریز توسط منابع طبیعی و براساس کمسیون ماده ۳۲ برای احداث اختصاص یافت و سال ۱۳۷۰ روسای وقت منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی از طریق دفترخانه ثبت اقدام به واگذاری قانونی و رسمی اسناد این زمین کردند. اینها بخشی از سخنان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در رابطه حکم خلع ید […]

ShowImageسال ۱۳۶۴ زمین نمایشگاه دائمی تبریز توسط منابع طبیعی و براساس کمسیون ماده ۳۲ برای احداث اختصاص یافت و سال ۱۳۷۰ روسای وقت منابع طبیعی و سازمان جهادکشاورزی از طریق دفترخانه ثبت اقدام به واگذاری قانونی و رسمی اسناد این زمین کردند.

اینها بخشی از سخنان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز در رابطه حکم خلع ید صادر شده علیه وی و شرکت متبوعش است.

علیرضا ماهوتی در ادامه اظهار داشت: سال ۱۳۷۲ و بعداز اقدامات یاد شده بنده به عنوان مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز انتخاب و سال ۱۳۸۸ نیز به عنوان مجرم این موضوع شناخته شدم در حالی که هیچ کدام از اتفاقات یاد شده در دوران حضور بنده در نمایشگاه بین‌المللی صورت نگرفته است.

وی افزود: در حکم مطروحه عنوان شده که زمین واگذار شده به نمایشگاه بین‌المللی باید به سازمان بازرگانی وقت واگذار می‌شد.

ماهوتی با اشاره به اینکه حکم فقط در رابطه با قسمت اعیانی که در مالکیت نمایشگاه بین‌المللی است صادر شده، اضافه کرد: هرگونه ساخت و ساز در تمام عرصه‌ها و زمین‌های نمایشگاه بین‌المللی تبریز با مجوزهای رسمی از تمام ادارات و نهادهای مربوطه از جمله شهرداری، صنایع و … صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱۰ نفر که عمدتاً در بخش صنعت و اقتصاد کشور فعال هستند سهامداران نمایشگاه بین‌المللی تبریز هستند.

ماهوتی تصریح کرد: با توجه به رای صادر شده کارکنان نمایشگاه نمی‌توانند بر سر کار خود حاضر شوند و موضوع از طریق استاندار، فرماندار و وزیر جهادکشاورزی در حال پیگیری است که امیدواریم ظرف ۲ روز آینده تعیین تکلیف شود.

ماهوتی از آمادگی برای خریداری مجدد زمین‌های اعیانی متعلق به نمایشگاه بین‌المللی، دادن مجوز نقل و انتقال و آمادگی برای انجام هرگونه مذاکره با نهادهای دخیل در این موضوع را از راهکارهای پیشنهادی مجموعه تحت مدیریتش برای اتمام این موضوع عنوان کرد و گفت: با توجه به صدور حکم و مخدومه شدن پرونده شاکی و متشاکی باید خود اقدام به توافق در رابطه با این موضوع کنند و با مذاکره نسبت به حل و فصل و رفع مشکل اقدام کنند.

نظر استاندار بر پلمب شدن

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص موضوع پلمب نمایشگاه بین‌المللی تبریز هم با تاکید بر طی مراحل قانونی در این خصوص، گفت: پیرو مذاکره‌ای که با مقامات قضایی استان داشته‌ام اعلام می‌کنم که وقفه‌ای در کار این نمایشگاه ایجاد نخواهد شد و این نمایشگاه باید بیشتر از گذشته در خدمت تولید و صنعت استان باشد.

در جلسه خانه صنعت با مطرح شدن موضوع محکوم شدن نمایشگاه و صدور حکم خلع ید و قلع و قمع موضوعی بود که از سوی برخی فعالان اقتصادی استان مطرح شد و با اشاره به جایگاه نمایشگاه بین‌المللی تبریز در اقتصاد، صنعت و حتی گردشگری استان و کشور، خواستار اقدام عملی در جلوگیری از تعطیلی این مجموعه شدند.

تفکر احداث نمایشگاه بین‌المللی تبریز ۱۳۶۴ توسط تعدادی از صنعتگران و تجار بخش خصوصی و دولتی شکل گرفت و در همان سال زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای احداث نمایشگاه واگذار شد و متعاقب آن در سال ۱۳۶۸ شرکت نمایشگاه بین‌المللی این استان تاسیس شد و اقدام به برگزاری نمایشگاه در سالن‌های ورزشی، محوطه ائل‌گلی و اماکن مختلف در سطح شهر کرد.

با افتتاح محل دائمی طی مراسم کلنگ‌زنی توسط پرهیزکار استاندار وقت و آغاز عملیات ساخت و ساز در ۱۴ هکتار و احداث سالن‌های شهریار، آذربایجان، ستارخان و سهند طی طرح ضربتی در مدت ۴ ماهه نمایشگاه بین‌المللی تبریز همزمان با گشایش دومین نمایشگاه بین‌المللی بزرگ ایران (تبریز) در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ با حضور مرحوم حبیبی معاون اول ریاست جمهوری وقت فعالیت‌های خود را رسماً آغاز کرد.

نمایشگاه بین‌المللی تبریز در کنار وجود سالن‌های امیرکبیر (بزرگترین سالن نمایشی خاورمیانه)، پروین اعتصامی، شهریار، آذربایجان، ستارخان، سهند، مجهز به ساختمان‌های اداری و دفاتر، پارکینگ اختصاصی، سالن اجتماعات، مسجد، آمفی تئاتر روباز، گلخانه، رستوران، قهوه‌خانه سنتی و هر آنچه در برگیرنده یک نمایشگاه بین‌المللی و استاندارد هست، می‌باشد.