ما زیاران، چشم یاری داشتیم ……… / آقای قلعه نویی، شما چرا ؟
ما زیاران، چشم یاری داشتیم ……… / آقای قلعه نویی، شما چرا ؟

از اهم امور آماده سازی یک تیم برای بازیهای رسمی، برگزاری اردوی تمرین در یک منطقه خوش آب و هوا و انجام بازیهای تدارکاتی و دوستانه است. متاسفانه در هر دو مورد، تیم اول آذربایجان نتیجه مطلوبی اخذ نکرده است. ابتدا قرار بود که تیم اول آذربایجان در خارج اردو بزند که ظاهرا بعلت مشکل […]

tractor-gostaresh-mashin

از اهم امور آماده سازی یک تیم برای بازیهای رسمی، برگزاری اردوی تمرین در یک منطقه خوش آب و هوا و انجام بازیهای تدارکاتی و دوستانه است. متاسفانه در هر دو مورد، تیم اول آذربایجان نتیجه مطلوبی اخذ نکرده است. ابتدا قرار بود که تیم اول آذربایجان در خارج اردو بزند که ظاهرا بعلت مشکل خروج سربازان منتفی شد. البته این توجیه میتواند ظاهر قضیه باشد و در اصل، مسائل مالی و دست تنگی تیم، عامل موثر باشد و مسولین خواسته اند، در مقابل رقیبان متمول با سیلی ، رخسارشان را گلگون کنند!
لاجرم، مسولین تیم با بی برنامگی و تکیه بر باد، در تهران اردو زدند که نه آب و هوای خوبی دارد و نه بلحاظ ارتباط نزدیک و غیرقابل پیشگیری بازیکنان با خانواده ها و فک و فامیلشان، محل مناسبی برای اردو زدن بود که هم از برگزاری اردو رفع تکلیف کنند و هم اینکه بنا به تاکیدات مکرر آقای قلعه نوعی ، بحرمت خون شهدا درمسابقات جام شهداحضور داشته باشند. بدیهی است که در صورت برگزاری مسابقات جام شهدا، انجام مسابقات تدارکاتی نیز حاصل می شد، امــــــــــا……. !!!!
همگان میدانیم که این جام در چندسال گذشته با عدم استقبال تیم ها روبرو بوده ، بطوری که در هر فصل بیش از چهار تیم حاضر به شرکت در این مسابقات نشده است. سال گذشته نیز دیدیم که چه سرنوشتی داشت!
امسال نیز نباید منتظر معجزه می بودیم . چهار تیم برای حضور اعلام آمادگی کردند: تراختور آذربایجان، پدیده ، ماشین سازی و پرسپولیس. پرسپولیس با مشکل تلاقی با اردو مواجه شد و کنار کشید.
مسولین جام بفکر جایگزین بودند و تیم استقلال تهران نیز آماده حضور میشد که ماشین سازی ، بدون علت کنار کشید تا عملا این مسابقات از حیز انتفاع بیفتد!
لازم بذکر است که تیم همشهری تراختور با برگزاری اردوهای خارج و داخل و انجام بازیهای تدارکاتی، چندان نیازی به بازیهای جام شهدا نداشت و اعلام حضور آنها در این تورنمنت صرفا برای رو کم کنی و خودی نشان دادن بود و براحتی هم با ملاحظه مصلحت تیمی خود در «رقابتها» کنار کشید و دست تراختور آذربایجان را درحنا گذاشت!.
در پروسه عدم برگزاری مسابقات جام شهدا، تیمی که بطور مطلق و بیش ازهمه ضرر کرد و بی شک در نتایج بازیهای اول فصل تاثیر گذار خواهد بود، تیم اول آذربایجان و یکی از سه تیم اصلی مدعی قهرمانی تراختور کبیر است.
متاسفانه، آقای قلعه نوعی با همه پختگی هاT یا خامی کرد ویا لوطی گری بیجا !
اگر یک سرمربی خارجی ، به این مسابقات جام شهدا تکیه و برنامه ریزی میکرد جای گله نبود، اما آقای قلعه نوعی شما چرا؟
این مسابقات در سال قبل و قبل تر از آن چه سرنوشتی داشت که شما به باد تکیه دادید؟
آقای قلعه نوئی!
احترام شما به عنوان این مسابقات قابل تحسین است، اما باید بخاطر داشته باشید که هستند کسانیکه به منافع خود و تیم خود بیشتر احترام قائلند و کاری میکنندکه دست سرمربی تیم مدعی قهرمانی در پوست گردو گیرکند!

حکایت: گویند که در روزگار قدیم ، حاکمی مردی را که به حسادت در شهر مشهور بود پیش خود خواند و گفت: چه صلاح میبینی که میخواهم دستور دهم، یکی از دو چشم مردم را بیرون بیاورند و اما در عوض هر دو چشم ترا؟ شخص حسود (ترکی=پخیل) با خوشحالی گفت: من حاضرم قربان! شما دو چشم مرا کورکنید، امایک چشم از بقیه هم در بیاورید، برایم خوشحال کننده است.
القصه !
ازهمه مسولین تیمهای همشهری لیگ برتر که مدعی حمایت از همه تیمهای تبریزی هستند و سنگ پیشرفت فوتبال آذربایجان را به سینه میزنند، خواهش میکنیم لااقل برای حمایت از تیم اول اذربایجان که در زمینه فوتبال این دیار آبروداری میکند، تیم خود را از جام شهدا کنار نکشند تا هم خود بهره ای ببرند و هم دو چندان تیم تراختور بهره مندشود که در این «رقابتها» و بدور از «رفاقتها»، سرش بی کلاه مانده است!!
والسلام علی من التبع الهدی

یادداشت از : ساوالان – اردبیل