احمد جهانسری ظهر امروز در نشست ستاد پدافند غیرعامل استان، با بیان اینکه بخش اعظمی از جامعه فکر می‌کنند که بحث پدافندغیرعامل تنها وظیفه استاندار است، اظهار داشت: این مسئله درست نیست چراکه این در بحث پدافند غیرعامل همه وظیفه‌ دارند تا در عرصه حضور داشته باشند و برای پیشبرد اهداف دست‌به‌دست هم بدهند. وی […]

احمد جهانسری ظهر امروز در نشست ستاد پدافند غیرعامل استان، با بیان اینکه بخش اعظمی از جامعه فکر می‌کنند که بحث پدافندغیرعامل تنها وظیفه استاندار است، اظهار داشت: این مسئله درست نیست چراکه این در بحث پدافند غیرعامل همه وظیفه‌ دارند تا در عرصه حضور داشته باشند و برای پیشبرد اهداف دست‌به‌دست هم بدهند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه پدافند غیرعامل آگاهی بخشی و آینده‌نگری است، افزود: در پدافند غیرعامل به دنبال شناسایی نواقصات، رفع و کم کردن تناقضات هستیم و اگر در این زمینه هماهنگ شویم مطمئناً موفق خواهیم شد.

جهانسری ادامه داد: در این زمینه برنامه‌ای دو ساله برای پدافند غیرعامل استان تدوین‌ شده است که پیشبرد هر چه بهتر آن مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه پدافند غیرعامل کالبدی با اشاره به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در شهرستان‌ها، گفت: چرا باید در بارندگی کوچک دچار مشکل شویم، اشکال کار کجاست، این نشان‌دهنده وجود نواقص در برخی سیستم‌ها است.

مدیرکل پدافندغیرعامل آذربایجان شرقی، گفت: اگر زیرساخت‌ها آماده بود و به آن توجه می‌شد چنین مشکلاتی نیز به وجود نمی‌آمد هر چند که شعار بدهیم و گفتمان مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جلسه اخیر ستاد بحران دستگاه‌ها به‌عوض اینکه به زیرساخت‌ها توجه کنند، به یکدیگر تهمت می‌زدند.

جهانسری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث فضای سایبری بابیان اینکه امروزه بیش از ۸۰ درصد مردم در فضای سایبری هستند، اضافه کرد: با توجه به این مسئله آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده مرتبط با فضای سایبری گریبانگیر همه شده و اگر به‌خوبی کار نشود در این مسئله دچار مشکل خواهیم شد.