علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز از ثبت ۱۰ هزار و ۴۹۶ فقره ازدواج در استان طی سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ازدواج ۷ هزار و ۲۱۰ فقره ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده و ۳ هزار و ۲۸۶ نفر نیز مربوط به مناطق روستایی […]

علی جعفری‌آذر امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز از ثبت ۱۰ هزار و ۴۹۶ فقره ازدواج در استان طی سه‌ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ازدواج ۷ هزار و ۲۱۰ فقره ازدواج در مناطق شهری به ثبت رسیده و ۳ هزار و ۲۸۶ نفر نیز مربوط به مناطق روستایی است.

وی افزود: در این مدت و بعد از شهرستان تبریز با ۴ هزار و ۳۶۱ فقره ازدواج بیشترین تعداد آمار ازدواج با ثبت ۷۳۳ فقره مربوط به شهرستان مرند است.

جعفری‌آذر گفت: بعد از شهرستان مرند نیز شهرستان مراغه با ثبت ۶۷۰ فقره ازدواج و شهرستان میانه با ثبت ۵۹۸ فقره ازدواج در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی در ادامه درخصوص کمترین آمار ازدواج ثبت‌شده در شهرستان‌های استان نیز اظهار داشت: کمترین آمار ازدواج با ثبت ۱۱۳ فقره ازدواج مربوط به شهرستان هریس است.

بنا به گفته وی بعد از شهرستان هریس نیز شهرستان‌های چاراویماق با ثبت ۱۳۳ فقره ازدواج و شهرستان جلفا با ثبت ۱۴۲ فقره ازدواج کمترین آمار ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری‌آذر با مقایسه میزان ازدواج در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خاطرنشان کرد: سال ۹۴ در سطح استان آذربایجان شرقی تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۴ فقره ازدواج به ثبت رسیده بود که این آمار با کاهش ۷ درصدی امسال به ۱۰ هزار و ۴۹۶ فقره رسیده است.