امیر حسین بهداد اظهار کرد:  هر چقدر ph عسل متفاوت باشد و در محیط بسیار گرم و با حرارت بالا نگهداری شود اچ ام اف آن بالاتر رفته و حتی از حد مجاز فراتر می رود. وی افزود: در صورتی که اچ ام اف عسل از ۳۰ درجه بالاتر رود به ماده ای خطرناک و […]

امیر حسین بهداد اظهار کرد:  هر چقدر ph عسل متفاوت باشد و در محیط بسیار گرم و با حرارت بالا نگهداری شود اچ ام اف آن بالاتر رفته و حتی از حد مجاز فراتر می رود.

وی افزود: در صورتی که اچ ام اف عسل از ۳۰ درجه بالاتر رود به ماده ای خطرناک و سرطانزا تبدیل می شود که دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اوایل سال ۹۴ در یکی از کارگاه های بسته بندی عسل در تبریز، عسل هایی با اچ ام اف بسیار بالا در حجم زیاد یافت شد، تاکید کرد: این عسل ها پس از آزمایشات انجام گرفته حتی برای مصارف صنعتی نیز مجاز تشخصی داده نشده و کلا از چرخه مصرف در استان خارج شدند.

بهداد با بیان اینکه عسل ماده ای است که بلافاصله پس از تولید باید مصرف شود، خاطرنشان کرد: برای اجتناب از بالا رفتن اچ ام اف و در نهایت تبدیل عسل به ماده ای سرطانزا، باید در محیطی متعادل و به دور از حرارت بالا نگهداری شوند.

ایسنا