مدیریت صحیح منابع آب و خاک در سایه اصلاح الگوی کشت
مدیریت صحیح منابع آب و خاک در سایه اصلاح الگوی کشت

حسین فتحی افزود: اصلاح الگوی کشت مهم‌ترین روش برای کاهش مصرف آب و توسعه بخش کشاورزی است. وی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت را باید عاملی برای رونق اقتصادی و یا حداقل جلوگیری از زیان مفرط کشاورزان و در عین حال جلوگیری از تخریب محیط زیست قلمداد نماییم. فتحی ادامه داد: افزایش سطح کشت در محیط ‌های […]

۸۷۲۳۳tحسین فتحی افزود: اصلاح الگوی کشت مهم‌ترین روش برای کاهش مصرف آب و توسعه بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: اصلاح الگوی کشت را باید عاملی برای رونق اقتصادی و یا حداقل جلوگیری از زیان مفرط کشاورزان و در عین حال جلوگیری از تخریب محیط زیست قلمداد نماییم.

فتحی ادامه داد: افزایش سطح کشت در محیط ‌های کنترل شده همانند گلخانه ‌ها، کشت‌های زیر پلاستیک و… تاثیرگذار در اصلاح الگوی کشت است.

عضوء هیات علمی بخش تحقیقات باغی مرکز کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجانشرقی یادآور شد: توسعه پایدار باید در طراحی الگوی کشت مدنظر قرار گیرد.

فتحی حمایت از تولید را از مزایای اصلاح الگوی کشت دانست و خاطرنشان کرد: حمایت موثر از تولید و صادرات با توجه به مزیت‌های نسبی و خلق مزیت‌های جدید باید از مهم‌ترین مزایای اصلاح الگوی کشت برای محصولات باغی قلمداد کرد.

وی با توصیه ای به باغداران افزود: کشت بادام و پسته در استان با درنظر گرفتن کم آبی دریاچه ارومیه به باغداران قابل توصیه است.

فتحی از ارزشمندترین امتیازات اصلاح الگوی کشت گفت و تاکید کرد: مصرف بهینه سم و کود و کاهش مصرف مواد آلاینده را باید از ارزشمندترین امتیازات این طرح بدانیم.

 

ایسنا