پاداش های نجومی هیئت مدیره برخی بانک ها اصلا قابل قبول نیست
پاداش های نجومی هیئت مدیره برخی بانک ها اصلا قابل قبول نیست

امام جمعه تبریز گفت: اخیرا جراید و رسانه ها از پاداش هایی بین ۱۲۰ تا ۹۶۰ میلیون تومانی خبر دادند که برخی بانک ها به اعضای هیئت مدیره خود پرداخت کرده اند، این عمل اصلا قابل قبول نبوده و باید با اینگونه اعمال برخورد شود.   آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز […]

۸۶۸۸۸t

امام جمعه تبریز گفت: اخیرا جراید و رسانه ها از پاداش هایی بین ۱۲۰ تا ۹۶۰ میلیون تومانی خبر دادند که برخی بانک ها به اعضای هیئت مدیره خود پرداخت کرده اند، این عمل اصلا قابل قبول نبوده و باید با اینگونه اعمال برخورد شود.

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز افزود: در حالی که برخی از کارگاه های تولیدی که روزی رسان چند خانواده هستند، به دلیل عدم تامین هزینه ها تعطیل می شوند، واقعا جای تعجب دارد اگر واقعیت داشته باشد اخبار پرداخت این پاداش های چند صد میلیونی برخی هیئت مدیره بانک ها، دور از انصاف است که با وجود فراوانی جوانان بیکار، از پول بیت المال به برخی ها این چنین پاداش های نجومی پرداخت شود.

وی افزود: ما مجدّانه و مصرّانه از سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری تقاضا داریم این حقوق ها و پاداش های کلان و غیر قابل قبول را بررسی کرده و با آن ها برخورد کند.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و همدل و هم اراده شدن دولت و ملت را در اجرای اولویت های اعلام شده از سوی رهبری لازم دانست و عنوان کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی را دو اولویت خود در امور مجلس و دولت عنوان کردند، البته ایشان اخیرا هم فرموده بودند، شرمندگی نظام در مقابل یک جوان بیکار، بیشتر از شرمندگی آن جوان در مقابل خانواده اش است، پس همه ی ما باید با عزم و اراده ی راسخ دست در دست هم دهیم و امسال که سال اقدام و عمل نیز هست، این نگرانی ها و شرمندگی ها را رفع کنیم.

وی افزود: تا زمانی که نگاه دولت و مجلس در بحث اقتصاد به خارج باشد، اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد، البته اخیرا قرار شده است که دولت به تولیدی های داخلی کمک رسانی کند،ما از دولت انتظارد اریم این وعده بازتاب عملی داشته باشد و با جدیت و ارداه قوی به بحث اشتغال جوانان رسیدگی کند و یکی از دغده های رهبری که همین مشکل افزایش بیکاری است را رفع کند.

آیت الله مجتهد شبستری، با اشاره به تحولات میدانی اخیر سوریه و عراق در مبارزه با تروریست ها، گفت: به فضل الهی در این روزها شاهد پیشروی نیرو های سوری در شهر رقه با کمک هوایی روسیه و پیش روی نیرو های عراقی به طرف شهر فلوجه هستیم، می توان گفت اگر این دو شهر استراتژیک آزاد شوند، نقطه ی عطفی در جنگ علیه تروریست های داعشی و تکفیری به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: روزنامه های اخیر در روزهای گذشته نوشته بودند، داعش در حال جان دادن است، امید واریم با موفقیت های اخیر و آینده نیرو های سوری و عراقی علیه تروریست ها، این دو کشور از لوس وجود تروریست ها خالی شود و اربابان آن ها به زانو در آیند.

امام جمعه تبریز در پایان خاطر نشان کرد: روز هایی که در آن قرار داریم، سفره ی رحمت الهی باز است و باید ما نهایت استفاده را از رحمت الهی ببریم و نگذاریم این روزها به بطالت بگذرد.
ایسنا