تفویض اختیار تقسیط پلکانی بدهی‌های مالیاتی واحدهای کوچک/ وزیر کشور هرماه یکبار به تبریز سفر می‌کند
تفویض اختیار تقسیط پلکانی بدهی‌های مالیاتی واحدهای کوچک/ وزیر کشور هرماه یکبار به تبریز سفر می‌کند

علی نواداد پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه رفع موانع تولید اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجانشرقی به عنوان استان پایلوت برای عملی ساختن راهبردهای اقتصاد مقاومتی شناخته شده است فرصت مغتنمی برای واحدهای تولیدی استان به وجود آمده که باید بیشترین بهره را از این شرایط ببرند. وی اذعان داشت: […]

علی نواداد پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه رفع موانع تولید اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجانشرقی به عنوان استان پایلوت برای عملی ساختن راهبردهای اقتصاد مقاومتی شناخته شده است فرصت مغتنمی برای واحدهای تولیدی استان به وجود آمده که باید بیشترین بهره را از این شرایط ببرند.

وی اذعان داشت: هفته بعد روز سه‌شنبه وزیر محترم کشور در جلسه حضور می‌یابند و این جلسات به صورت ماهانه با حضور وزیر کشور تشکیل می‌یابد.

نواداد با بیان اینکه واحدهای تولیدی با استفاده بهینه از تسهیلاتی که دولت برای رفع موانع تولید ارائه می‌دهد بخشی از مشکلات خود را حل کنند، افزود: اینکه بدهی مالیاتی واحدها به صورت پلکانی تقسیط می‌شود فرصت مطلوبی است که نشان از وجود عزم و اراده‌ای ملی برای حل مشکلات واحدهای کوچک و متوسط دارد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: اولویت ارائه تسهیلات با واحدهای تعطیل و متوقف نیست بلکه هدف بیشتر واحدهایی است که بتوانند به وضعیت تولید بازگردند و واحد را سر پا نگه دارند.

این مسئول تاکید کرد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن واحدها را شناسایی و پس از اخذ تصمیمات لازم به تهران معرفی کنیم تا بتوانیم بیشترین میزان تسهیلات را جذب کنیم و حتی بتوانیم از سهم بازگشتی سایر استان‌ها هم بهره ببریم.

نواداد با اعلام اینکه برای حمایت از واحدهای بزرگ برنامه‌ریزی‌های دیگری انجام می‌گیرد، ابراز داشت: با توجه به پایلوت بودن استان در زمینه اقتصاد مقاومتی به تلاش و همت مضاعفی از واحدهای تولیدی استان انتظار می‌رود و ما باید از این تفویض اختیار به صورت حداکثری استفاده کنیم.

وی با اشاره به بخشودگی جرائم واحدهای بدهکار مالیاتی بیان کرد: این میزان بخشودگی فرصت بسیار مطلوبی است که امیدواریم واحدها بیشترین بهره را از این فرصت‌های به وجود آمده ببرند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ثبت نام در سایت بهین‌یاب از طریق سازمان صنعت معدن و تجارت استان به واحدها یادآوری شود که به دلیل سهل‌انگاری واحدها فرصت‌ها فوت نشود.