تغییر در کابینه قبل از انتخابات ریاست جمهوری/ ۴ وزیر و یک معاون در لیست اخراج
تغییر در کابینه قبل از انتخابات ریاست جمهوری/ ۴ وزیر و یک معاون در لیست اخراج

از مدت ها قبل اصلاح طلبان فشار برای تغییرات در کابینه روحانی را آغاز کرده اند. یکی از دلایل این فشارها، عدم توفیق دولت به ویژه در عمل به وعده های اقتصادی خود بوده و به نظر می رسد با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، این فشارها رنگ و بوی انتخاباتی نیز […]

از مدت ها قبل اصلاح طلبان فشار برای تغییرات در کابینه روحانی را آغاز کرده اند.
یکی از دلایل این فشارها، عدم توفیق دولت به ویژه در عمل به وعده های اقتصادی خود بوده و به نظر می رسد با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، این فشارها رنگ و بوی انتخاباتی نیز به خود گرفته است.

در این بین، امروز روزنامه آرمان نزدیک به هاشمی رفسنجانی به تغییرات احتمالی در کابینه دولت روحانی اشاره و اسامی وزرایی که احتمالا از قطار دولت پیاده می‌شوند را منتشر کرد.

به نوشته این روزنامه، در لیست احتمالی برای تغییر نام ۴ وزیر بیش از سایرین خودنمایی می‌کند البته نام یک معاون رئیس‌جمهور و رئیس دفتر دکتر روحانی و یک رئیس سازمان هم در این لیست به چشم می‌خورد؛ محمد شریعتمداری در مقام معاون اجرایی، علی ربیعی در نقش وزیر کار و تعاون اجتماعی، محمدرضا نعمت‌زاده در مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود گودرزی در جایگاه وزارت ورزش و جوانان، علی اصغر فانی در جایگاه وزیر آموزش و پرورش و محمود اسلامیان رئیس سازمان بازنشستگی، اسامی لیست احتمالی تغییر هستند.

البته در لیست تغییرات باید نام برخی استانداران را هم ذکر کرد که نتوانستند انتظارات دولت را بر آورده سازند. هر چند تا امروز دولت به صراحت از تغییر وزرا و معاونان و دیگر مدیران دولتی سخنی نگفته است اما با توجه به دیدگاه صاحبنظران و کارشناسان که بر لزوم تغییر کابینه تاکید دارند تغییر ۴ یا ۵وزیر و معاون رئیس‌جمهور و تعدادی از استانداران دور از انتظار نیست هر چند باید به این نکته هم توجه داشت که برخی از وزرا و مدیران دولتی راه گریز از تغییر را بلد هستند! و باید رئیس‌جمهور در این زمینه از عنصر غافلگیری به نحو دقیقی بهره بگیرد.

منبع : صراط