مخالفان برجام ۳ ماه سکوت کنند تا دولت راه خود را انتخاب کند!
مخالفان برجام ۳ ماه سکوت کنند تا دولت راه خود را انتخاب کند!

اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم نکوداشت تکریم و تجلیل از خدمات رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دکتر رحمانی نمونه شعر زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، …خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد، بوده و در یاد مردم ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ […]

اسماعیل جبارزاده صبح امروز در مراسم نکوداشت تکریم و تجلیل از خدمات رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دکتر رحمانی نمونه شعر زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، …خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد، بوده و در یاد مردم ماندگار خواهند بود، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ آذری خودمان را قدردان زحمات کسانی می‌دانیم که برای استان قدم برداشته‌اند و این حرکت آغاز خوبی برای این کار بود.

وی با تاکید بر اینکه ما موظفیم قدردان زحمات نمایندگان باشیم، گفت: نماینده جزو چهره‌های مظلوم نظام است، چرا که به مجلس رفتنش با اعمال شاقه بوده و زمانی که دوره خدمتش تمام می‌شود یا رای نمی‌آورد و یا ثبت نام نمی‌کند کسی توجهی نمی‌کند که این فرد برای مردم زحمت کشیده است.

جبارزاده با بیان اینکه علت این مساله نبود احزاب در کشور است که یک نماینده به تنهایی همه کارهای یک حزب بزرگ را انجام می‌دهد تا اعتماد مردم را جلب کند، گفت: در این وضعیت وقتی کاندیدایی حرفی می‌زند در واقع ضمانت اجرایی ندارد، اما اگر احزاب فعال باشند در مقابل مردم پاسخگو می‌شوند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، ضمن تبریک به منتخبان جدید، با بیان اینکه قصد داریم جلساتی را با نمایندگان جدید و فعلی برگزار کنیم اما منتظر اعلام نهایی نتایج انتخابات هستیم، گفت: امید داریم برای قدردانی از عزیزانی که قدم‌های بسیاری در سال‌های گذشته برداشته‌اند روزی برسد که قانون انتخابات اصلاح شود، قانون فعلی ایرادات بسیاری دارد، در کشورهایی که با نظام پارلمانی اداره می‌شوند قدم اول تشکیل «نظام پارلمانی احزاب» هستند.

* ضعف در نیروسازی

وی در ادامه یکی از مشکلات کشور را عدم نیروسازی در وزارتخانه‌ها عنوان کرد و گفت: از جمله جاهایی که می‌تواند نیروسازی کند مجلس است، چرا که اگر فردی فقط یک دوره در مجلس باشد به اندازه ۲۰ سال تجربه کسب می‌کند و به نظر من داشتن این شرط برای اخذ پست‌ها باید ضروری شود.

جبارزاده در ادامه با بیان اینکه این مساله در استان توجه خواهد شد، گفت: از توانایی همه نمایندگانی که ثبت نام کردند و رای نیاورند یا ثبت نام نکردند به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته تجربیات دکتر رحمانی فراتر از یک استان بوده داشته‌هایشان تنها مال خودش نیست بلکه یک سرمایه ملی است و امید داریم در مدیریت‌هایی که در دولت به عهده خواهند گرفت از داشته‌های ایشان بهره‌مند شود و البته اطمینان داریم که دولت این تصمیم را دارد.

دیوارهای بلند بین بخش خصوصی و دولتی برداشته شده است

استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در استان وجود بخش خصوصی و دولتی معنی ندارد و همه در کنار هم هستند و دیوارهای بلندی که در گذشته بین مدیران و بخش خصوصی بود برداشته شده است، در خصوص مساله زندانی شدن برخی صنعتگران و تولیدکنندگان بخاطر مسائل مالی واحد، گفت: در استان آذربایجان‌شرقی هیچ یک از صنعتگران و تولیدکنندگان به خاطر مسائل مالی در زندان نبوده و نباید باشد، دادگستری خود آن‌چنان پیشقدم رفع مشکلات این واحدها بوده که مدیران خود واحدها نیستند و آنهایی که با مشکل روبه رو بودند امروز بیرون از زندان به تعهدات خود عمل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به جلسات متعدد شورای گفت و گو در استان، گفت: بنا داریم در سال جاری بهتر و بیشتر از سال گذشته عمل کنیم، که البته بخاطر عملکرد خوب این شورا در سال گذشته به عنوان استان الگو انتخاب شدیم، یعنی هر آنچه در این استان اجرا شود در راستای اقتصادمقاومتی، به دیگر استان‌ها هدایت خواهد شد و این در سایه همدلی مدیران و بخش خصوصی به دست آمده است.

جبارزاده با اشاره به مطرح شدن تعطیلی ۵۶۰ واحد تولید در استان، گفت: از زمان استقرار دولت تدبیر و امید در استان واحدی تعطیل نشده هرچند واحدهای مشکل‌دار زیادی داشتیم، اما در سایه همدلی و همکاری مشکلات رفع شده و آمار واحدهای بحرانی از ۳۰ یا ۴۰ واحد به ۲ واحد رسیده که برای رفع مشکلات آنها نیز نسخه عملیاتی در سال جاری تدوین شده است.

وی ادامه داد: در تبریز بخش خصوصی هر چیزی که می‌گوید باید عمل شود و در این راستا در سال جاری از همه انجمن‌های تخصصی برنامه می‌خواهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ما در خدمت تولیدکننده و صنعتگر هستیم، گفت: مشکل واحدهایی که بعد از اخذ تسهیلات به خاطر مسایل اقتصادی دچار مشکل شده‌اند را کمک خواهیم کرد تا رفع کنیم اما واحدهایی که به نام واحد تسهیلات گرفته‌اند و در خارج از استان و در جای دیگری از جمله برج سازی در تهران استفاده کردند انتظار کمک نداشته باشند.

کارگران هیچ واحد تولیدی بحران‌زده در استان بدون دفترچه تامین اجتماعی نیستند

وی تصریح کرد: کارگران هیچ واحد تولیدی بحران زده در استان بدون دفترچه تامین اجتماعی نیستند.

وی در ادامه با اشاره به بحث زیرمیزی در استان آذربایجان‌شرقی گفت: کسی جرأت زیرمیزی گرفتن از تولید کننده را نخواهد داشت اگر تعداد در قالب کارهای مختلفی این کارها را انجام داده‌اند شما اخبار آن را می‌شنوید، اداره اطلاعات با چشمان تیزبین و دادگستری با عدالت مقابل تخلف را می‌گیرند و البته حساب افراد متخلف با افراد صادق جدا است.

جبارزاده خاطرنشان کرد: بر این مصمم هستیم تا ناپاکی‌ها را از سیستم اداری پاک کنیم و دولت نیز مصمم به برخورد با فاسد اقتصادی است، اگر در جاهای مختلف رشوه و زیرمیزی گرفته شد مطمئن باشید در اولین فرصت و با شدت با چنین افرادی برخورد خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص برجام و شرایط پس از آن، گفت: در طول سه ماه گذشته هر آنچه شایسته و ناشایست و نامناسب بود علیه برجام گفته شد، خواهش دارم، کسانی که مخالف دولت و برجام بودند، به خاطر خدا و به خاطر مردم سه ماه هم سکوت کنید تا دولت راه خود را در خصوص برجام انتخاب کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۸۴ هیئت خارجی را میزبانی کردیم و با توجه به حضور گسترده هیئت‌ها را گزینش کردیم و کسانی را می‌پذیرفتیم که قصد سرمایه‌گذاری یا مشارکت در آذربایجان‌شرقی را داشتند، کسانی که تا دیروز می‌گفتند نمی‌توانیم با شما کار کنیم امروز در نوبت هستند، عزت ایرانی و ایرانی بودن با همین برجام در طی سه ماه گذشته ثابت شد که برگشت.

وی خاطرنشان کرد: مخالفان برجام در حقیقت مخالفان آینده کشور و جوانان هستند! باید دست در دست هم بدهیم تا مشکلات را رفع کنیم.