نوبت اعتراف به جهانگیری رسید/ آمریکا سخت‌گیری می‌کند!
نوبت اعتراف به جهانگیری رسید/ آمریکا سخت‌گیری می‌کند!

پس از اعتراف بی سابقه سیف به اینکه دستاوردهای اقتصادی برجام تا کنون “تقریبا هیچ” بوده، و سخنان شکننده ظریف درباره اینکه “۳۰ ماه مذاکره نکردیم که اکنون “سند خالی” در اختیار داشته باشیم”، نوبت اعتراف به بدعهدی آمریکا به اسحاق جهانگیری رسیده است. جهانگیری معاون اول حسن روحانی که در جمع خبرنگاران در مورد […]

tasnim-916740پس از اعتراف بی سابقه سیف به اینکه دستاوردهای اقتصادی برجام تا کنون “تقریبا هیچ” بوده، و سخنان شکننده ظریف درباره اینکه “۳۰ ماه مذاکره نکردیم که اکنون “سند خالی” در اختیار داشته باشیم”، نوبت اعتراف به بدعهدی آمریکا به اسحاق جهانگیری رسیده است.

جهانگیری معاون اول حسن روحانی که در جمع خبرنگاران در مورد دستاوردهای سفر یک روزه خود به غرب کشور سخن می گفت، اظهار داشت: “مبادلات بانکی در مواردی با بانک‌های اروپایی شروع شده و برخی بانک‌ها به دلیل سخت‌گیری‌های آمریکا با احتیاط پیش می‌روند که دولت آمریکا باید در این زمینه سخت‌گیری‌های خود را بردارد.”

اذعان جهانگیری به بدعهدی آمریکا البته “نرم تر” از دیگر همکاران او در دولت است.

پیش از این، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در سخنانی در نشست شورای روابط خارجی آمریکا درباره نتایج اقتصادی برجام برای ایران گفته بود: “تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. به طور کلی ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم.”

ظریف وزیر امور خارجه هم در مصاحبه با چند نشریه اروپایی از جمله اشپیگل گفته بود: «ما فقط از آمریکا یک چیز می‌خواهیم و آن هم این است که در این موارد دخالت نکند. ایالات متحده باید به روشنی و بدون اما و اگر بگوید که روابط اقتصادی با ایران مشکلی ندارد. این را با انگلیسی ساده می‌توان گفت و نیازی به پیچیدگی‌های حقوقی نیست. ایران مسئولیت‌های خود را در زمینه مبارزه با پولشویی و مقابله با تامین مالی تروریست‌ها انجام داده است.ما بیش از ۳۰ ماه  در یکی از فشرده‌ترین مذاکرات شرکت نکردیم که اکنون سند خالی در اختیار داشته باشیم»