عملیات اجرایی پروژه تراموای تبریز به زودی آغاز می‌شود/ افتتاح تا سال ۲۰۱۸
عملیات اجرایی پروژه تراموای تبریز به زودی آغاز می‌شود/ افتتاح تا سال ۲۰۱۸

صادق نجفی اظهار داشت: پروژه تراموای تبریز، به طول ۱۵٫۵ کیلومتر، از میدان بزرک آذربایجان تا انتهای شهید رجایی، یوسف آباد، امتداد خواهد داشت. وی اضافه کرد: درهر طرحی، مطالعات فنی و تخصصی، مهم ترین بخش آن محسوب می‌شود و اگر مطالعات آن طرح، به طور دقیق و همه جانبه صورت گیرد، به طور حتم […]

۱۳۹۲۱۲۰۲۰صادق نجفی اظهار داشت: پروژه تراموای تبریز، به طول ۱۵٫۵ کیلومتر، از میدان بزرک آذربایجان تا انتهای شهید رجایی، یوسف آباد، امتداد خواهد داشت.

وی اضافه کرد: درهر طرحی، مطالعات فنی و تخصصی، مهم ترین بخش آن محسوب می‌شود و اگر مطالعات آن طرح، به طور دقیق و همه جانبه صورت گیرد، به طور حتم در زمان اجرای پروژه نیز، تاثیر مثبت خواهدداشت و این امر، همان هدفی است که شهرداری تبریز، در اجرای مطالعات این پروژه، دنبال کرده است.

شهردار تبریز ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع فوق، مطالعات طرح تراموا در ۶ مرحله و به طور کاملا اساسی و کارشناسی انجام و پایان یافته و حتی مراحل قانونی آن هم که عبارت است از تصویب توسط وزارت کشور، طی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هفتمین مرحله مطالعات نیز که به بررسی جنس خاک در طول مسیر می‌پردازد، به میزان ۹۰درصد پیشرفت داشته و به زودی به پایان می‌رسد.

شهردار تبریز در توضیح آغاز عملیات اجرایی پروژه  قطار سبک شهری تبریز، گفت: با اتمام  مطالعات مورد نیاز، آماده ایم که این پروژه را از محل دپوی اصلی در میدان آذربایجان، وارد فاز اجرایی کنیم و همزمان با احداث دپو، ریل گذاری و نقشه های تجهیزاتی را نیز، انجام دهیم.

نجفی، سرعت اجرای پروژه را با توجه به اتمام مطالعات، بالا پیش بینی کرد و تصریح کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال ۲۰۱۸ و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، سعی خواهیم کرد ۱۰کیلومتر از مسیر تراموا را تا سال ۲۰۱۸، به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اعتبار امسال شهرداری برای این پروژه را، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان و تاکید کرد: جا دارد از همکاری و مشارکت شورای اسلامی شهر تبریز، بخاطر اهتمام برای اختصاص اعتبار مورد نیاز، تشکر کنم و امید است که در سایه تداوم این همکاری‌ها، شاهد عمران و آبادانی هر چه بیشتر تبریز باشیم.

شهردار تبریز، نتایج اجرای قطار سبک شهری در ترافیک تبریز را، بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: ظرفیت جابجایی مسافر در تراموای تبریز، در هر ساعت تا ۹ هزار نفر پیش‌بینی شده است که این میزان تاثیر بسیار خوبی در روان سازی ترافیک یکی از پرترددترین مسیرهای شهر، خواهد داشت.