داستان مرغ و تخم‌مرغ / کدامیک مقصرند ؟ شورا یا شهرداری ؟
داستان مرغ و تخم‌مرغ / کدامیک مقصرند ؟ شورا یا شهرداری ؟

محمدحسین جعفری صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز با ابراز این مسئله که این روزها با وجود اتفاقات اخیر بحث نظارت داغ شده است، اظهار کرد: با این حال مسائل فساد اقتصادی با وجود برخوردهای قهری ادامه دارد و این مسئله برای این است که با چنین مسائلی به […]

محمدحسین جعفری صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر تبریز با ابراز این مسئله که این روزها با وجود اتفاقات اخیر بحث نظارت داغ شده است، اظهار کرد: با این حال مسائل فساد اقتصادی با وجود برخوردهای قهری ادامه دارد و این مسئله برای این است که با چنین مسائلی به طور ریشه‌ای برخورد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از خالی بودن صندلی همکارانمان متأسفم، گفت: به جایی رسیده‌ایم که در کانون توجهات کشوری قرار گرفته‌ایم و آبروی همه منتخبان مردمی رفته است و فقط می‌توانیم در مورد خودمان قسم بخوریم که ما اینگونه عمل نکرده‌ایم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در دو سه ماه قبل نشانه‌هایی برای عبرت گرفتن وجود داشت و از نامه مطرح شده در جلسه شورا در ارتباط با دفتر مشاوران شورا در برج بلور بدون توجه گذشتیم، اضافه کرد: موضوع شورا و شهرداری مانند داستان مرغ و تخم‌مرغ شده است و مشخص نیست که مشکلات ابتدا از کجا آغاز شده، اما چیزی که مشخص بوده این است که اتفاقاتی که در شورا افتاده بسترش در شهرداری است و مشکلات شهرداری به دلیل مسائل موجود در شوراست.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به شهردار تبریز گفت:  لازم است حراست و بازرسی در شهرداری با قدرت و استقلال بیشتری عمل کند.

وی تصریح کرد: شهرداری نیازمند اصلاح ساختاری عمیق است و هزینه‌ها باید کنترل شده و شفاف باشد؛ شورا باید دقیق بداند که سیستم نظارتی‌اش چیست، چرا که نه بودجه نظارتی برای استخدام کارشناس داشته و نه اینکه خودمان برای این کار زمان داریم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ویژه‌خواری از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

جعفری گفت: مبارزه با فساد در کشور به صورت ریشه‌ای مورد توجه قرار نگرفته است.