روستای تاریخی کندوان رکورددار بازدید در آذربایجان‌شرقی+ تصاویر
روستای تاریخی کندوان رکورددار بازدید در آذربایجان‌شرقی+ تصاویر

فرزین حق‌پرست اظهار داشت: روستای تاریخی کندوان که از روستای هدف گردشگری استان به شمار می‌رود، به دلیل معماری خاص خود، شهرت جهانی دارد و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری آذربایجان‌شرقی بدل شده است و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و […]

فرزین حق‌پرست اظهار داشت: روستای تاریخی کندوان که از روستای هدف گردشگری استان به شمار می‌رود، به دلیل معماری خاص خود، شهرت جهانی دارد و به همین دلیل به یکی از مقاصد گردشگری آذربایجان‌شرقی بدل شده است و هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: روستای تاریخی کندوان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسکو است و در فهرست آثار ملی ثبت شده است و در تلاشیم تا با رفع موانع موجود، این جاذبه منحصر به فرد را به ثبت جهانی برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: کندوان یکی از سه روستای صخره‌ای جهان محسوب می شود و جاری بودن زندگی مردم به شیوه سنتی در روستا از ویژگی‌های خاص این روستای صخره‌ای نسبت به دو روستای مشابه خود در خارج از کشور است.

حق‌پرست با اشاره به استقبال مردم برای گذران اوقات در ایام نوروز در روستای تاریخی کندوان، از این مجموعه تاریخی و گردشگری به عنوان پربازدیدترین روستای هدف گردشگری در استان نام برد.

وی افزود: روستاهای تاریخی اشتبین و نوجه مهر جلفا نیز بعد از کندوان بیشترین آمار بازدید را در هفته نخست نوروز ۹۵ به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌شرقی، وجود آب معدنی گوارا، خانه‌های منحصر به فرد و کله قندی در میان صخره‌ها، دره‌های سرسبز و خرم، آب و هوای مطبوع و لبنیات و عسل را از جاذبه‌های گردشگری کندوان اعلام کرد.

وی هتل صخره‌ای کندوان را از دیگر جذابیت‌های کندوان برای گردشگران دانست که در تمام فصول سال آماده پذیرایی از  گردشگران، داخل کران – صخره-  در فضایی سنتی است.

گزارش فارس حاکی است، شیوه ساخت خانه‌های این روستا از نوع معماری صخره‌ای و به شکل مخروطی یا کله قندی می‌باشد و برخی از باستان شناسان قدمت این روستا را به دوره های پیش از اسلام نسبت می‌دهند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/و