عصر امروز و با ورود این سامانه بارشی که به ویژه جنوب استان اردبیل را دربرگرفت بارش برف همراه با بارندگی‌های متناوب و وزش تندباد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر شهرهای جنوبی استان اردبیل را دربرگرفت و دمای هوا نیز تا ۱۰ درجه کاهش یافته است. علاوه بر خلخال و کوثر وزش باد در […]

عصر امروز و با ورود این سامانه بارشی که به ویژه جنوب استان اردبیل را دربرگرفت بارش برف همراه با بارندگی‌های متناوب و وزش تندباد با سرعت بیش از ۸۰ کیلومتر شهرهای جنوبی استان اردبیل را دربرگرفت و دمای هوا نیز تا ۱۰ درجه کاهش یافته است.

علاوه بر خلخال و کوثر وزش باد در نیر، سرعین و مشگین‌شهر نیز به برخی از باغات نورس و تابلوها و آنتن‌های منازل خسارتی را وارد کرد و در اطراف شهر نیز گرد و غباری غلیظ دید رانندگان را به حداقل رساند.

با ورود این سامانه بارشی همراه با بارش باران و برف در مناطق کوهستانی بوده و اختلالی نیز در گردنه‌های صعب‌العبور همچون الماس و اسالم را به دنبال خواهد داشت که باغداران مشگین‌شهری و خلخالی نگران سرمازدگی باغات خود هستند که بعد از بارش برف در هفته‌های گذشته اینبار نیز کاهش دما خسارات دیگری را برای باغداران به وجود آورد که در این صورت باید وضعیت نگران‌کننده‌ای را در بین باغداران و وارد آمدن خسارت کلی به باغات شاهد و ناظر بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیریت بحران استان اردبیل از باغداران شهرهای سردسیری استان اردبیل خواست تا با توجه به در پیش بودن روزهای سرد اقدام به گرم کردن باغات و جلوگیری از افزایش خسارت وارده به باغات خود کنند.