وارونگی هوا بلای جان تبریز شد
وارونگی هوا بلای جان تبریز شد

“شاهین رحیم اوغلی”  گفت: شاخص آلودگی هوای تبریز ۱۱۰ پی. اس. آی است و به حالت هشدار برای گروه‌های حساس رسیده است. وی با بیان اینکه روند آلودگی هوا در صورتی که سامانه بارشی حاکم نشود، ادامه دارد، افزود: پایداری‌های جوی و وارونگی هوا در چند روز گذشته موجب افزایش آلاینده‌های جوی هوای تبریز شده است. […]

download (1)“شاهین رحیم اوغلی”  گفت: شاخص آلودگی هوای تبریز ۱۱۰ پی. اس. آی است و به حالت هشدار برای گروه‌های حساس رسیده است.

وی با بیان اینکه روند آلودگی هوا در صورتی که سامانه بارشی حاکم نشود، ادامه دارد، افزود: پایداری‌های جوی و وارونگی هوا در چند روز گذشته موجب افزایش آلاینده‌های جوی هوای تبریز شده است.

وی در تشریح شاخص آلودگی هوا گفت: شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۰ به بالا وضعیت اضطرار و ناسالم برای همه گروه‌ها محسوب می‌شود.

رحیم اوغلی با رد تاثیر آلاینده‌های ناشی از نیروگاه حرارتی تبریز بر آلودگی‌های سال جاری این شهر، خاطرنشان کرد: در گذشته در این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌شد که از سه ماه پیش با تغییر در الگوی سوختی این نیروگاه و جایگزین کردن گاز طبیعی، به جای مازوت، از بار آلودگی این نیروگاه کاسته شد.