جیمز پالیتی در فایننشال تایمز گزارشی درباره سفر روحانی به ایتالیا و استقبال با شکوهی که از او و هیئت همراه به عمل آمده نوشته است. در بخشی از این گزارش به ضیافت شامی که دولت ایتالیا به افتخار حضور رئیس جمهوری ایران ترتیب داده، پرداخته شده است: ضیافت شام شب در نزدیکی ترزا کافارلی، […]

جیمز پالیتی در فایننشال تایمز گزارشی درباره سفر روحانی به ایتالیا و استقبال با شکوهی که از او و هیئت همراه به عمل آمده نوشته است.

در بخشی از این گزارش به ضیافت شامی که دولت ایتالیا به افتخار حضور رئیس جمهوری ایران ترتیب داده، پرداخته شده است:

ضیافت شام شب در نزدیکی ترزا کافارلی، که دارای زیباترین چشم انداز از شهر جاودانه رم است، برگزار شد، ماتئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا میزبان آقای روحانی و بیش از ١٠٠ نفر از مدیران اجرایی ایتالیایی و وزرای کابینه بود. به گفته یکی از مقامات بلندپایه ایتالیایی در این ضیافت هیچ شرابی سرمیز شام نبود ولی با سوفله آرتیشو ، همراه با خامه نعنای تازه، نوعی پاستای مالتالیاتی و کدو حلوایی و قارچ، ماهی در لایه ای از سبزی های معطر و دسر بستنی با طعم شاه بلوط پذیرایی شد.

در تشریفات کنسولی نوع سرو غذا، احترام به محدودیت ها و محذوریت های ملی و دینی طرف مقابل، به سطح احترام به طرف مقابل و همچنین میزان ارزش گذاری میزبان برای مهمان مربوط است.