اجازه تغییر کاربری فضای سبز را نخواهیم داد/ راز و رمز ادامه کنسرت‌ها در تبریز
اجازه تغییر کاربری فضای سبز را نخواهیم داد/ راز و رمز ادامه کنسرت‌ها در تبریز

اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دومین همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌شرقی، بر گسترش سازمان‌های مردم نهاد و سپردن کارها به گروه‌های مردم نهاد تاکید کرد و از رویکرد مسئولان ارشد استانی در این زمینه خبر داد. استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه گفت: در این دوره زمانی مهم‌ترین مشکل استان احیای دریاچه ارومیه […]

۶۲۶۰۰اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دومین همایش سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌شرقی، بر گسترش سازمان‌های مردم نهاد و سپردن کارها به گروه‌های مردم نهاد تاکید کرد و از رویکرد مسئولان ارشد استانی در این زمینه خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکل دریاچه ارومیه گفت: در این دوره زمانی مهم‌ترین مشکل استان احیای دریاچه ارومیه است و دولت تدبیر و امید از ابتدای کار در این زمینه برنامه‌ریزی دارد.

جبارزاده یادآور شد: برای نجات دریاچه به سازمان‌های مردم نهاد نیازمند هستیم و بر همین اساس برنامه‌های گردهمایی و استفاده از توان آنها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: نسخه کامل برای احیای دریاچه  ارومیه از سوی مسئولان امر در چندین بند ارائه شده  و دولت تدبیر و امید آماده اجرای همه طرح‌ها است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از همه سازمان‌های مردم نهاد تقاضا داریم در بحث دریاچه ارومیه مردم را از نظر روحی و روانی آماده کنند.

اگر همراهی مردم نباشد دریاچه ارومیه احیا نخواهد شد

وی یادآور شد: اگر همراهی مردم نباشد دریاچه ارومیه احیا نخواهد شد و هر چه قدر در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم به جایی نخواهد رسید چرا که احیای دریاچه ارومیه بیشتر از آنکه یک مسئله علمی باشد یک مقوله اجتماعی به شمار می‌رود و همگرایی و همدلی و همراهی را طلب می‌کند.

وضعیت اعتیاد استان بسیار ناراحت کننده است/بنا داریم مشکلات اعتیاد استان را پنهان نکنیم

جبارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار اعتیاد در کشور و استان یادآور شد: وضعیت اعتیاد استان بسیار ناراحت کننده است و خانواده های زیادی درگیر این امر هستند.

وی تصریح کرد: بنا داریم مشکلات اعتیاد استان را پنهان نکنیم چرا که این امر موجب حل مشکل اعتیاد و مواد مخدر نمی‌شود بلکه با بیان مشکل و طرح آن با مردم می‌توانیم این مشکل را با یکدیگر حل کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تقدیر از تلاش‌‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: با تلاش‌های بخش‌های مربوطه اعتیاد در حال مهار است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم تا پایان سال آذربایجان‌شرقی را به عنوان استان نمونه عاری از معتاد متجاهر معرفی کنیم و به همین خاطر مراکزی از جمله ماده ۱۶ فعال شده است.

آمار طلاق آذربایجان شرقی مورد قبول نیست باید کاهش یابد

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود به آمار طلاق در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: آمار طلاق در آذربایجان‌شرقی که به عنوان استان غیور معروف است غیرقابل قبول است و باید این آمار کاهش یابد.

وی تقویت و حمایت موسسات مردم نهاد را خواستار شد و گفت: در چارچوب مقررات از تشکل ها حمایت خواهد شد و در همین راستا معافیت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود.

جبارزاده افزود: با وجود ۸۵۰ هزار کارمند تحمیلی از دولت قبل و کاهش قیمت نفت و پرداخت یارانه‌ها دولت با مشکل مالی مواجه است.

وی خواستار فرهنگ‌سازی از سوی سازمان‌های مردم نهاد شد و گفت: یکی از دغدغه‌های آینده مشکل آب خواهد بود و این وظیفه سمن‌ها است که مردم را در بحث‌های صرفه‌جویی آگاه کنند.

اجازه تغییر کاربری فضای سبز با وجود گران تمام شدن برایمان را نخواهیم داد

جبارزاده یادآور شد: اجازه تغییر فضای سبز به دیگر کاربر‌ی‌ها را نخواهیم داد هر چند برایمان گران تمام خواهد شد ولی اجازه نمی‌دهیم فضای سبز در استان و شهر تبریز به فضاهای دیگر تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:  با وجود بیکاری جوانان در جامعه یکی از کارهای خیری که می‌توان در کشور انجام داد اشتغال‌زایی است.

نباید قرآن را از مساجد خارج کنیم

وی خطاب به سازمان‌های مردم نهاد فعال در بخش قرآنی گفت: نباید قرآن را از مساجد خارج کنیم و باید همه فعالیت‌های قرآنی در مساجد صورت گیرد.

راز و رمز ادامه کنسرت‌ها در تبریز

جبارزاده به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد هنری نیز اشاره کرد و افزود: الآن در مقایسه با گذشته به راحتی می‌توان کنسرت برگزار کرد و راه و رمز ادامه این کنسرت‌ها حفظ آداب و رسوم منطقه است.

وی توانایی‌های افراد فعال در سمن‌ها را یادآور شد و گفت: نگاه ما به افراد جنسیتی نیست بلکه توانایی افراد است و زنان و مردان می‌توانند در سازمان‌های مردم نهاد حضوری موثر داشته باشند.