توحید اخلاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برف و کولاک شدید که از دیشب (دوشنبه) در سطح استان شروع شده موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۴۶۰ روستا شد. وی افزود: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی استان و همچنین آزاد راه تبریز – زنجان (آزاد راه پیامبراعظم) باز بوده و تردد در آن‌ها […]

توحید اخلاقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برف و کولاک شدید که از دیشب (دوشنبه) در سطح استان شروع شده موجب مسدود شدن راه ارتباطی ۴۶۰ روستا شد.

وی افزود: در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و فرعی استان و همچنین آزاد راه تبریز – زنجان (آزاد راه پیامبراعظم) باز بوده و تردد در آن‌ها جریان دارد .

مدیرکل راه وشهرسازی ادامه داد: راه ارتباطی۱۲۰ روستا درکلیبر، ۶۰ روستا در مراغه، ۴۰ روستا در هشترود، ۱۰ روستا در ورزقان، ۷۵ روستا در چاراویماق، ۵۵ روستا در بستان‌آباد، ۴۰ روستا درمیانه، ۲۳ روستا در  جلفا، ۱۵ روستا در هریس و ۱۰ روستا در سراب و تعدادی نیز در شهرستان‌های تبریز، مرند، اسکو و عجب‌شیر مسدود است.

اخلاقی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل راه و شهرسازی استان در محورهای مواصلاتی استان به ویژه آزاد راه پیامبراعظم (ص) مستقر شده‌اند.

آذربایجان شرقی با برخورداری از دو هزار و ۷۱۲ روستای دارای سکنه یک میلیون و ۱۵۴ هزار نفر را در خود جای داده است.