انصراف ۱۴ نفر از نامزدی مجلس در آذربایجان‌شرقی
انصراف ۱۴ نفر از نامزدی مجلس در آذربایجان‌شرقی

سعید شبستری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی انتخابات امروز دوشنبه به پایان می‌رسد و مراتب ردصلاحیت آن دسته از داوطلبانی که شرایط آنها احراز نشده است، روز سه‌شنبه به صورت محرمانه به آنها ابلاغ خواهد شد. وی افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده از ۱۶ تا ۱۹ […]

imagesسعید شبستری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی انتخابات امروز دوشنبه به پایان می‌رسد و مراتب ردصلاحیت آن دسته از داوطلبانی که شرایط آنها احراز نشده است، روز سه‌شنبه به صورت محرمانه به آنها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: داوطلبان ردصلاحیت شده از ۱۶ تا ۱۹ دی فرصت دارند اعتراض خود را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

شبستری خاطرنشان کرد: اسامی قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام نظر نهایی هیئت‌های نظارت، در روز ۲۷ بهمن به فرمانداری‌ها ابلاغ و در روز ۲۸ بهمن به صورت آگهی عمومی منتشر خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی درخصوص آمار داوطلبان نمایندگی مجلس نیز گفت: در طول مدت ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ۶۲۲ نفر در حوزه‌های انتخابیه استان ثبت‌نام کردند که در طول مدت بررسی صلاحیت داوطلبان، ۱۴ نفر از آنها اعلام انصراف کرده‌اند.

وی تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی را ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: هیچ یک از نامزدهای مجلس خبرگان انصراف نداده‌اند.

شبستری گفت: اسامی قطعی نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری بعد از بررسی در هیئت نظارت استان و شورای نگهبان، در روز ۲۱ بهمن به صورت عمومی اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان درخصوص تعداد صندوق‌های اخذ رای و عوامل اجرایی انتخابات نیز گفت: تعداد و محل صندوق‌ها توسط هیئت‌های اجرایی مشخص می‌شود، اما طبق روال انتخابات گذشته حدود سه هزار صندوق و برای هر صندوق حدود ۱۰ نفر از عوامل اجرایی در حوزه‌های انتخابیه استان مستقر خواهند شد.

وی از برگزاری دوره آموزشی قوانین و مقررات انتخاباتی به مدت پنج روز برای کارشناسان فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان خبر داد و گفت: برنامه‌های آموزشی تا ایام برگزاری انتخابات ادامه خواهد داشت.