فرماندار عجب شیر بر حمایت همه جانبه از تولید تاکید کرد
فرماندار عجب شیر بر حمایت همه جانبه از تولید تاکید کرد

ابراهیم طاهری، روز شنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری این شهرستان افزود: در شرایط فعلی دستیابی به رشد و توسعه پایدار، شکوفایی فعالیت های تولیدی و صنعتی و رونق اقتصادی این شهرستان، نیازمند مشارکت جدی و فعال بخش خصوصی و سرمایه گذاری موثر در زمینه ایجاد و تامین زیرساخت های مناسب است. وی خاطرنشان کرد: […]

ابراهیم طاهری، روز شنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری این شهرستان افزود: در شرایط فعلی دستیابی به رشد و توسعه پایدار، شکوفایی فعالیت های تولیدی و صنعتی و رونق اقتصادی این شهرستان، نیازمند مشارکت جدی و فعال بخش خصوصی و سرمایه گذاری موثر در زمینه ایجاد و تامین زیرساخت های مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: نقش کشاورزی در اقتصاد از دیرباز مهم و غیرقابل انکار بوده و باید بخش کشاورزی از جمله صنعت خشکبار و دام توسط دولت حمایت شود تا به تولید پایدار برسد.
فرماندار عجب شیر، با اشاره به اینکه صنعت کشاورزی و تولید از عوامل اصلی توسعه، خودکفایی و ایجاد فرصت های شغلی در منطقه است، یادآور شد: این شهرستان با توجه به تولید بالای محصولات خشکبار در منطقه جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده و نیازمند حمایت همه مسئولان است.
طاهری ادامه داد: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی درعرصه تولیدی و اقتصادی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری های این بخش در مسیر عمران و آبادانی عجب شیر، اولویت اصلی برنامه های این شهرستان است.
وی، با اشاره به ویژگی های بازار خشکبار در جهت اشتغال و توسعه منطقه، گفت: مرغوبیت گردوی این شهرستان می تواند علاوه بر بازارهای داخلی در بازارهای خارجی نیز برای خود جایگاه پیدا کند.
طاهری، با اشاره به اینکه در شرایط موجود نیاز به صنایع تبدیلی دراین شهرستان بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، افزود: در صورت احداث صنایع تبدیلی توسط سرمایه گذارها، رغبت و انگیزه باغداری در بسیاری از صاحب های اراضی ایجاد و موجب افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و به تبع آن اشتغال زایی می شود.
شهرستان عجب شیر دارای حدود ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود پنج هزار هکتار به باغات اختصاص دارد.