فاطمه مقیمی ثروتمندترین زن بازرگان کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد تا لیست اصلاح طلبان مانند لیست آنان در شورای شهر، یک زن میلیاردر را نیز به خود ببیند. به نظر می رسد برنامه ریزی اصلاح طلبان از سال ۹۲ بدین صورت بوده که هر بار یک پدیده ویژه را در لیست خود بگنجانند […]

فاطمه مقیمی ثروتمندترین زن بازرگان کشور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد تا لیست اصلاح طلبان مانند لیست آنان در شورای شهر، یک زن میلیاردر را نیز به خود ببیند.

به نظر می رسد برنامه ریزی اصلاح طلبان از سال ۹۲ بدین صورت بوده که هر بار یک پدیده ویژه را در لیست خود بگنجانند تا از ویژگی های چندجانبه او نهایت استفاده را ببرند.

این پدیده های انتخاباتی، از قضا هم سهم زنان را در لیست اصلاح طلبان بالا می برند و هم وزن اقتصادی آن را.

اولین بار فاطمه دانشور یکی از ثروتمندترین زنان کشور در لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر قرار گرفت و به شورا راه یافت. این تجربه ظاهرا به مذاق اصلاح طلبان شیرین آمده که آنها برای انتخابات مجلس نیز به سراغ فاطمه مقیمی رفته اند.

مقیمی بزرگترین بازرگان زن ایرانی و کارآفرین زن برتر جهان در شورای مرکزی حزب کارگزارن نیز عضویت دارد و احتمالا اگر از فیلتر شورای نگهبان عبور کند در لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت قرار خواهد گرفت.

اینکه چرا اصلاح طلبان در سیاست های جدید انتخاباتی خود به سراغ “زنان ثروتمند” رفته اند خود جای پرسش دارد اما این ماجرا، یادآور خاطره ای از حسن روحالنی است که درباره احمدی نژاد ثبت کرده است. بر طبق این خاطره، محمود احمدی نژاد از روحانی خواسته بود تا کل بودجه آژانس را ایران پرداخت کند و در مقابل، آژانس پرونده هسته ای کشورمان را فیصله دهد.

روحانی نوشته بود: “…بحث شد که آژانس تحت نفوذ غرب است. پرسیدند چرا آژانس تحت نفوذ آن‌هاست؟ گفتم برای اینکه هم بیشتر بودجه آژانس را آن‌ها می‌دهند و هم بر اکثر کشورهای عضو نفوذ دارند. [آقای احمدی‌نژاد] گفت: هزینه‌های آژانس در سال چقدر است؟ گفتم نمی‌دانم. مثلاً چند صد میلیون دلار. گفتند شما همین حالا به البرادعی زنگ بزنید و بگویید ما کل مخارج آژانس را پرداخت می‌کنیم.”

آن پیشنهاد احمدی نژاد البته عملی نشد اما ظاهرا ده سال بعد، همان تجربه به داد اصلاح طلبان رسیده است و آنها برای هر انتخاباتی، زنان ثروتمند را از در لیست خود از قلم نمی اندازند.